۰

آموزش اسلام در مدارس کاتالونیای اسپانیا

مسئولان منطقه «کاتالونیا» در اسپانیا تصمیم دارند که دین اسلام را به عنوان یک درس اصلی در مدارس دولتی این منطقه بگنجانند.
کد خبر: ۲۳۸۰۰۳
۱۳:۰۲ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، منطقه کاتالونیا در اسپانیا تصمیم گرفته است که امسال با فرارسیدن سال تحصیلی جدید، برای آموزش دین اسلام در مدارس دولتی این منطقه اقدام کند.

اداره آموزش و پرورش ناحیه کاتالونیا در اسپانیا طرح آزمایشی آموزش مذهب اسلامی در مدارس دولتی استان‌های بارسلونا، لِریدا، خیرونا و تاراگونا را در سال تحصیلی ۲۰۲۱ ـ ۲۰۲۰ تصویب کرد.

آموزش دین اسلام در مدارس کاتالونیا در چارچوب تنوع در جامعه و سازگاری با فرهنگ خانواده‌های مسلمان در اسپانیا صورت می‌گیرد و جزئیات این طرح چهارشنبه گذشته در روزنامه رسمی کاتالونیا منتشر شد.

با توجه به محتوای طرح مذکور، اجرای آزمایشی آن در مقطع ابتدایی و سال اول متوسطه خواهد بود و در صورت وجود معلمان برای تدریس تعلیمات اسلامی، که توسط کمیته اسلامی در اسپانیا انتخاب می‌شوند، این طرح آزمایشی را می‌توان در مراحل آموزش عالی نیز ادامه داد.

آموزش آیین اسلامی در مدارس دولتی اسپانیا پس از افزایش تعداد دانش‌آموزان مسلمان در این کشور و افزایش تقاضا از طرف جوامع اسلامی و اسپانیایی طرفدار مسلمانان با هدف آموزش تعلیمات اسلامی در سطح برابر با سایر مذاهب ضروری شده است.

منطقه کاتالونیا بیش از نیم میلیون مسلمان را از دو میلیون مسلمان اسپانیا در خود جای داده است. پس از آن منطقه اندلس در جنوب اسپانیا با بیش از ۳۰۰ هزار مسلمان و سپس مادرید، پایتخت اسپانیا، با حدود ۲۸۰ هزار مسلمان بیش‌ترین جمعیت مسلمان را دارد. همچنین، نزدیک به نیمی (۴۲ درصد) از جامعه مسلمان در اسپانیا بومی و نیمی دیگر مهاجر هستند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: