۰

طرز تهیه پاپ کورن در مایکروفر در کمتر از پنج دقیقه

در این مطلب قصد داریم روش تهیه پاپ کورن در مایکروفر را به شما عزیزان آموزش دهیم.
کد خبر: ۲۳۷۸۵۳
۱۰:۰۴ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»،  پاپکورن ذرتی است که در اثر گرما پف می‌کند. قدمت درست کردن پاپ کورن به بیش از ۵۰۰۰ سال قبل بر می‌گردد. این ماده غذایی با گذشت سال‌ها محبوب‌تر و متنوع‌تر شد. وقتی صحبت از هله‌هوله‌ها به میان می‌آید، فهرستی از تنقلات ممنوعه را در ذهنمان مرور می‌کنیم، ولی واقعیت این است که پاپکورن یکی از تنقلاتی است که مواد مغذی فراوانی را در خود جا داده است و برای سلامت فواید زیادی دارد. طرز تهیه پاپکورن در مایکروفر را در ادامه این مطلب بخوانید.

مواد لازم برای تهیه پاپکورن در مایکروفر

ذرت مناسب پاپکورن نصف فنجان
روغن نباتی یک قاشق چای‌خوری
نمک نصف قاشق چای‌خوری

طرز تهیه پاپکورن در مایکروفر

قبل از آنکه دست بکار شوید، اشتباهات رایج در تهیه پاپکورن را مرور کنید تا نتیجه کار آنطور که انتظار دارید شود.

در یک کاسه ذرت و روغن را مخلوط کنید. نیمی از ذرت روغنی شده را داخل کیسه نایلونی زیپ کیپ بریزید و نمک و در صورت تمایل آویشن ساییده یا حتی پودر فلفل را به آن اضافه کنید.


برای درست کردن پاپکورن در مایکروفر باید مایکروفرتان را بشناسید. بعضی از آن‌ها درجه تنظیم پاپکورن دارند، ولی با این حال بسته به مایکروفر ممکن است زمان کمتر یا بیشتری برای درست کردن پاپکورن لازم باشد. گذشته از این وقتی برای بار اول این کار را انجام می‌دهید، بهتر است در تمام مدت درست شدن پاپکورن، کنار مایکروفر بمانید تا در صورت زودتر آماده شدن پاپکورن‌ها بتوانید مایکروفر را خاموش کنید.

گذشته از این، مراقب باشید کیسه‌ای که انتخاب کرده‌اید با میزان ذرتی که در آن میریزید تناسب داشته باشد. یادتان نرود که ذرت‌ها حسابی پر می‌کنند و اگر جایشان تنگ باشد ممکن است کیسه را پاره کرده و برایتان دردسر درست کنند.

سر کیسه را محکم ببندید و آن را تکان دهید تا ذرت‌ها و نمک کاملا قاطی شوند. سپس کیسه را برای حدود دو و نیم تا سه دقیقه داخل مایکروفر قرار دهید تا پاپکورن‌ها آماده شوند. می‌توانید به راحتی صدای پف کردن ذرت‌ها را بشنوید.

اگر حس کردید همه ذرت‌ها تبدیل به پاپکورن نشده است، برای حدود سه ثانیه دیگر کیسه را داخل مایکروفر بگذارید. ولی حواس‌تان باشد تا نسوزند. مکن است بعد از درست شدن پاپکورن‌ها از روی کنجکاوی بخواهید سریع در کیسه را باز کنید، ولی حواستان باشد که بخار داخل کیسه بسیار داغ است و ممکن است دست یا صورت‌تان بسوزد؛ پس این کار را با احتیاط انجام دهید.

وقتی سری اول پاپ‌کورن آماده شد، سری بعد را به همین شیوه آماده کرده و داخل مایکروفر بگذارید. اگر طعم ذرت را دوست دارید و می‌خواهید از خواص آن هم بهره ببرید، پیشنهاد می‌کنیم ذرت گریل شده و ذرت مکزیکی را هم امتحان کنید.

منبع: پاپیون

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: