۰

واکنش جامعه المصطفی به سوزاندن قرآن در سوئد

جامعه المصطفی العالمیه در واکنش به سوزاندن قرآن کریم در کشور سوئد در پیامی آورده است: اهانت به قرآن با هیچ تفسیری از آزادی بیان و احترام به حقوق دیگران و اعتقاداتشان سازگاری ندارد و مغایر با تلاش‌های بین‌المللی به‌منظور مبارزه با افراط‌گرایی است.
کد خبر: ۲۳۷۸۴۹
۰۹:۴۸ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، جامعه المصطفی العالمیه در واکنش به سوزاندن قرآن کریم در کشور سوئد در پیامی آورده است: اهانت به قرآن با هیچ تفسیری از آزادی بیان و احترام به حقوق دیگران و اعتقاداتشان سازگاری ندارد و مغایر با تلاش‌های بین‌المللی به‌منظور مبارزه با افراط‌گرایی است.

به گزارش عصر پنجشنبه روابط عمومی جامعه المصطفی العالمیه، در این پیام آمده است:

در روزهای اخیر توهین به قرآن کریم و سوزاندن نسخه‌ای از این کتاب مقدس الهی در منطقه روزنگارد مالمو در سوئد در جریان تظاهرات نژادپرستانه علیه اسلام و مسلمانان دل هر آزاداندیشی را به درد آورده است.

این بار نیز گروهی افراطی در اقدامی گستاخانه، کوشیدند قرآن را با آتش جهل، تعصب و حقیقت‌ستیزی خویش به آتش بکشند تا شاید به خیال واهی، برکات انسان‌ساز کلام مقدس پروردگار را در اعتلای جامعه بشری از میان بردارند.

توهین به مقدسات هر دین و آیینی، مورد نکوهش جدی همه ادیان و نیز انسان‌های خردمند است و تعصب و گستاخی به اعتقادات بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون مسلمان برگرفته از تروریسم کور گناهی نابخشودنی و تحریک‌آمیز است و به‌هیچ‌روی نمی‌توان آن را نادیده انگاشت.

این اقدام که ازنظر هر منشور بین‌المللی اهانت به اعتقادات و مقدسات دیگران تلقی می‌گردد، احساسات جامعه بزرگ اسلامی را شدیداً جریحه‌دار کرده است.

درصورتی‌که چنین اقداماتی، واکنش بازدارنده و مؤثر مجامع بین‌المللی را در پی نداشته باشد، نهادینه‌ شدن خشونت، ایجاد شکاف میان جوامع و پیروان ادیان و تزلزل مبانی همزیستی مسالمت‌آمیز را به دنبال خواهد داشت.

جامعه المصطفی بار دیگر به‌صراحت اعلام می‌دارد که اسلام، دین صلح، دوستی و احترام به حقوق دیگران است و تک‌تک مسلمانان حفظ حرمت مقدسات دینی و همه کتب آسمانی را ضروری می‌دانند. ازاین‌رو همگان را به حفظ صلح و دوستی در جهان فرامی‌خواند و از مجامع بین‌المللی می‌خواهد هر چه سریع‌تر با اتخاذ راهکارهایی، از تکرار چنین اعمال شرم‌آوری، جلوگیری نمایند.

همچنین لازم است علمای اسلام، نهادها و مراکز اسلامی نیز در این عرصه حضوری جدی داشته باشند و اعتراض خود را از چنین اقداماتی به گوش جهانیان برسانند.

جامعه المصطفی ضمن تاکید بر ضرورت برخورد قانونی با عاملان این اقدام شنیع ، رهایی بشریت از تحجر، ظلم و ستم و گسترش حق و حقیقت و صلح و دوستی میان ملت‌ها را از درگاه ایزد منان مسالت می‌نماید.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: