۰

پادشاه بحرین ثبات منطقه خلیج فارس وابسته به عربستان دانست

پادشاه بحرین به مشاور ارشد و داماد دونالد ترامپ گفت، ثبات منطقه خلیج فارس در تمامی مواضع به عربستان بستگی دارد.
کد خبر: ۲۳۷۶۴۸
۰۸:۵۲ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، پادشاه بحرین به مشاور ارشد و داماد دونالد ترامپ گفت، ثبات منطقه خلیج فارس در تمامی مواضع به عربستان بستگی دارد.

ملک حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین در دیدار با جارد کوشنر، مشاور ارشد و داماد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در کاخ الصافریه گفت، بحرین به روابط مستحکم و عمق این روابط استراتژیک تاریخی با آمریکا افتخار می‌کند و از آنچه آن را تلاش آمریکا در راستای "تحقق صلح، امنیت و ثبات" در منطقه خاورمیانه خواند، تشکر کرد.

پادشاه بحرین به بررسی روابط دوجانبه بین کشورش با آمریکا پرداخت و ادعا کرد، این روابط بر پایه تاریخی از روابط ویژه بیش از 120 سال و نیز بر همکاری نظامی بیش از 75 سال متکی است روابط بحرین و آمریکا شاهد تحول و پیشرفت در تمام زمینه‌ها در سایه توجه مشترک بر تقویت پایه‌های این روابط است که به نفع دو کشور، دو ملت و ثبات منطقه خلیج فارس است.

حمد بن عیسی اضافه کرد: ثبات و همبستگی کشورهای عرب خلیج فارس در تمامی مواضع به برادر بزرگ یعنی عربستان متکی است. منامه در هر شرایط در راستای تحقق صلح و شکوفایی منطقه با آن است.

پادشاه بحرین از مواضع تاریخی و ثابت امارات که آن را در راستای "دفاع از مسائل و منافع عربی واسلامی" خواند، تقدیر و ادعا کرد، تلاش‌هایش در راستای دستیابی به راه حل عادلانه و فراگیر برای تضمین حقوق مشروع فلسطینی‌ها و تحقق صلح دائمی در منطقه است.

کوشنر نیز گفت، تحقق صلح در منطقه جز با تمایل فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها قابل تحقق نیست.

او ادعا کرد، طرح ترامپ اصلی برای حل مساله فلسطین است.

کوشنر تصریح کرد: ممکن است و منطقی است روی تمام کشورهای عربی با اسرائیل توافق صلح امضا کنند.

این در حالی است که شبکه الحره به نقل از مسؤول کاخ سفید گزارش داد، کوشنر بعد از بحرین به عربستان رفته است.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: