۰

هشدار درباره افزایش حملات طالبان در هزاره‌جات

معاون دوم ریاست‌جمهوری با بیان این‌که اخیرا حملات طالبان در مناطق مرکزی افزایش یافته هشدار داد: اگر طالبان پا به هزاره‌جات بگذارند، نمی‌توانند به راحتی از این باتلاق بیروند شوند.
کد خبر: ۲۳۷۳۲۳
۱۲:۰۷ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، سرور دانش روز (چهارشنبه، ۵ سنبله)، در همایشی به مناسبت گرامی‌داشت از عاشورای حسینی در وزارت تحصیلات عالی گفت: «طالبان در این اواخر، مردم مناطق مرکزی هزاره‌جات را تحت فشار قرار داده و در روزهای اخیر، در اثر حملات آن‌ها در سه ولسوالی دایکندی و مناطق دیگر، ده ها نفر به شهادت رسیده‌اند. طالبان باید بدانند که اگر پا به هزاره‌جات بگذارند، وارد باتلاقی خواهند شد که بیرون شدن از آن برای شان بسیار دشوار خواهد بود.»

دانش افزود: مردم مناطق مرکزی، هرگز جنگ طلب و طرفدار تشدید خشونت نبودند و نیستند؛ اما اگر خانه و سرزمین آن‌ها مورد حمله قرار بگیرد، تا آخرین نفس از خود دفاع خواهند کرد.

این در حالی است که در جریان چند ماه گذشته، طالبان بارها بر مواضع نیروهای دفاعی و امنیتی، در ولسوالی‌های پاتو کجران ولایت دایکندی، حملاتی را راه‌اندازی کرده اند.

دانش در ادامه با اشاره به روند صلح افزود که طالبان مخالف واقعی روند صلح هستند و به همین دلیل، برای شروع مذاکرات، بهانه تراشی‌های بی‌مورد می‌کنند.

معاون دوم ریاست جمهوری گفت که دولت افغانستان، طرفدار صلح است؛ اما صلحی که جامعه را از عدالت و آزادی و برابری و کرامت انسانی دور و محروم نسازد.

معاون دوم ریاست‌جمهوری، تأکید کرد: کسانی که در آشفته بازار سیاست، اداره‌ موقت را خواب می‌بینند، باید بدانند که افغانستان به عقب بر نمی‌گردد و اداره‌ی موقت نیز، در شرایط کنونی هیچ جایگاه قانونی و حقوقی و یا ضرورت سیاسی و اجتماعی ندارد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: