۰

4 مزیت جذاب نیسان جوک

کد خبر: ۲۳۷۲۶۲
۱۶:۲۰ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، شرکت خودروسازی نیسان که آغاز به کار آن به سال 1911 باز می‌گردد، در حال حاضر ششمین خودروساز بزرگ دنیا است که در این لیست پشت سر غول‌هایی مانند جنرال موتورز، فولکس واگن، تویوتا، هیوندای و فورد قرار گرفته است. از سال 1999 تاکنون شرکت نیسان با رنو وارد همکاری دو طرفه شده است و در حال حاضر رنو 43.4 درصد از سهام نیسان را در اختیار دارد در حالی که نیسان 15 درصد از سهم رنو را خریداری کرده است. برند ژاپنی نیسان به عنوان یک رهبر پیشرو در زمینه فناوری‌های مربوط به ایمنی خودرو، پیشرانه‌های کارآمد در سوخت و وسایل نقلیه دارای انرژی جایگزین در سطح جهانی مطرح است. یکی از محصولات محبوب برند نیسان، جوک نام دارد که از سال 2010 وارد بازار شده است. با این حال وجود تحریم‌ها بازار ایران را از حضور نیسان جوک تا سال 2016 محروم کرد و این خودرو را می‌توان یک خودروی نسبتاً جدید در کشورمان قلمداد کرد. بسیاری از خریداران که قصد خرید نیسان جوک کارکرده را دارند، به دنبال آشنایی بیشتر با مزایای این خودرو هستند که در ادامه بیشتر به آن‌ها می‌پردازیم.

4 مزیت جذاب نیسان جوک

مزایای خودروی نیسان جوک

1) مقرون به صرفه بودن

اولین و مهم‌ترین مزیت رقابتی جوک در مقایسه با سایر کراس اوورهای شهری، در قیمت آن است که مشخصاً باعث شده بسیاری از خریداران به سمت خرید نیسان جوک کار کرده تمایل پیدا کنند. این خودرو با امکانات مناسب، طراحی زیبا و ایمنی بالا، همچنان قیمت مناسبی دارد. اما نیسان چطور توانسته که علیرغم کیفیت نسبتاً بالا، قیمت جوک را در حد قابل قبولی نگه دارد؟ برای پاسخ به این سؤال با هم نگاهی به مشخصات این خودرو می‌اندازیم.

موتور نیسان جوک 4 سیلندر، 16 سوپاپه و با حجم 1598 سی سی است که توانی به اندازه 117 اسب بخار تولید می‌کند. گشتاور خودرو هم 158 نیوتن متر است و تنفس موتور هم به صورت طبیعی انجام می‌شود. طبیعی است که نیسان جوک تصمیم گرفته تا موتوری با عملکرد متوسط را برای این خودرو طراحی کند که بتواند در هزینه‌ها صرفه جویی کند.

وزن نیسان جوک برابر با 1255 کیلوگرم و ابعاد آن برابر با 4135 میلی‌متر طول، 1765 میلی‌متر عرض و 1565 میلی‌متر ارتفاع است. وزن کم و ابعاد جمع و جور هم یکی دیگر از ترفندهای نیسان برای کاهش هزینه‌ها بوده است. که البته با توجه به بازار هدف آن یعنی نسل جوان به فضای چندان بیشتری هم نیاز نبوده است.

به علاوه در داخل کابین خودرو هم از متریال هایی با کیفیت متوسط (مانند فایبرگلاس برای داشبورد) استفاده شده است تا هزینه نهایی به مقدار چشمگیری کاهش پیدا کند. در واقع برند نیسان با هوشمندی از المان‌های غیر ضروری خودرو چشم‌پوشی کرده است تا بتواند یک خودروی مقرون به صرفه و مناسب برای قشر متوسط جامعه تولید کند.

4 مزیت جذاب نیسان جوک

2) ظاهر دلربا

نیسان جوک یکی از محصولات مشترک شرکت خودروسازی نیسان و رنو است که بر روی پلتفرم رنو داستر و کپچر طراحی شده است. جوک که به معنی رقص است، ظاهری فریبنده و متفاوت دارد که بر میزان فروش و موفقیت آن تأثیر مثبت گذاشته است. چراغ‌های گرد جلویی و چراغ‌های کشیده که روی کاپوت قرار گرفته‌اند، مانند چشمان تیز و ابروهای در هم گره خورده به نظر می‌رسند که باعث می‌شود چهره نیسان نسبتاً اخم آلود باشد. جلو پنجره آن نیز که لوگوی نیسان در مرکز آن قرار گرفته، نسبتاً کوچک است و چندان جلب توجه نمی‌کند. گلگیرهای برآمده و حجیم هم حالتی قدرتمند و با ابهت به نیسان جوک بخشیده‌اند.

به طور کلی در هنگام خرید نیسان جوک کارکرده این نکته را به یاد داشته باشید که این خودرو ظاهری جوان پسند و اسپرت دارد که معمولا کمتر مورد توجه خانواده‌ها قرار می‌گیرد. ولی به جای آن تا بخواهید جوانان به آن علاقمند خواهند بود. در این مورد دقت داشته باشید که به دلیل مشتریان و طرفداران زیادی که این خودرو در نسل جوان دارد ، خرید و فروش آن نیز بسیار راحت خواهد بود .

3) مصرف سوخت ناچیز

یکی از مزایای مهم نیسان جوک، مصرف سوخت آن است. مصرف سوخت داخل شهری نیسان جوک برابر با 8.3 لیتر در هر 100 کیلومتر، مصرف سوخت خارج شهر آن برابر با 5.2 لیتر و مصرف سوخت ترکیبی آن برابر 6 لیتر در هر 100 کیلومتر پیمایش است. بنابراین اگر در هنگام خرید نیسان جوک کارکرده، حجم باک آن که 45 لیتر است شما را ناامید کرد، به خاطر داشته باشید که با این میزان مصرف سوخت، نیازی هم به باک بزرگ‌تر نخواهید داشت!

4) ایمنی خودرو

نیسان جوک مجهز به ترمز ضد قفل ABS و همچنین سیستم ترمز کمکی BAS است. کیسه‌های هوا نیز برای راننده و سرنشین جلو به صورت جانبی، جلویی و پرده‌ای تعبیه شده‌اند تا ایمنی سرنشینان جلو به صورت کامل تأمین شود. نیسان جوک همچنین دارای گواهی ایمنی 5 ستاره از سازمان EuronCAP است. سیستم تعلیق خودرو هم عملکرد قابل قبولی در رانندگی به خصوص رانندگی‌های پر دردسر در جاده‌های ایران دارد. البته با توجه به تیپ اسپورت و جوان پسند این خودرو انتظار دیگری هم از سیستم تعلیق این خودرو نمی رود و بایستی مطمئن بود که نیسان در حد انتظار جوانان ظاهر شده است.

4 مزیت جذاب نیسان جوک

جمع‌بندی

نیسان جوک از جمله خودروهای با کیفیت و خوش فروش در سراسر دنیا است که مزایای متعددی را برای خریداران ارائه می‌کند. امکانات رفاهی در کنار ایمنی بالا و عملکرد قابل قبول موتور، باعث شده‌اند که بازار فروش و خرید نیسان جوک کارکرده نسبتاً گرم باشد. علاوه بر این، طراحی کوچک آن باعث می‌شود که برای جوانان و خانواده‌های کم جمعیت گزینه مناسبی برای خرید باشد. مصرف سوخت این خودرو هم یک مزیت رقابتی بسیار مهم است که البته برای کاهش آلودگی هوا کاملا موثر است. بنابراین با قیمت مناسبی که این خودرو نسبت به رقبایش دارد، می‌تواند گزینه‌ای ایده آل برای خرید باشد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: