۰

راه اینجاست اونی بشید که همیشه می خواستید

اگر اهدافی دارید و می خواهید در هر زمینه ای بهترین باشید با رعایت برخی نکات ساده در زندگی تان می توانید به راحتی تبدیل به فردی شوید که همیشه میخواستید.
کد خبر: ۲۳۷۲۱۴
۱۲:۰۱ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، همه انسان ها در ذهن خود رویای این را دارند که به بهترین ها تبدیل شوند. شاید شما هم بخواهید در زمینه های مختلف مثل والیبال، نقاشی و . . . بهترین باشید. شاید مثلاً دلتان بخواهد یک والدین عالی برای فرزندتان باشید.

رسیدن به پتانسیل های مختلف کمی سخت است اما ممکن است. پس در این بخش راهکارهایی را به شما معرفی می کنیم که از درون خودتان را به انسانی تبدیل کنید که همیشه آرزویش را داشتید.

روش اول:خودتان را آماده کنید.
1. تصور کنید که هم اکنون همان کسی هستید که می خواهید باشید

باید خودتان را مجبور به تصویرسازی به آن چیزی کنید که همیشه می خواهید. فکر کنید که اکنون بهترین ورژن خودتان هستید و فقط باید بدانید که چگونه به این شخص تبدیل شوید. همه چیز از درون شما شروع می شود. برای این که منابع مورد نیاز را بسازید، به درون خود نیاز دارید.

چیزی که به دنبالش می گردید، خارج از این جهان نیست و اگر به خودتان عشق بورزید و اعتماد به نفس داشته باشید، پس می توانید ترس ها را کنار بگذارید و قدرت درونی تان را برای آنچه که می خواهید افزایش دهید.

2. به دنبال موانع سر راه خود باشید

یک جمله معروف است که می گوید:تنها چیزی که بازدارنده شما برای رسیدن به هدف است، خود شما هستید. این جمله حقیقت دارد.

عادت ها و طرز فکر شما نمی توانند شما را به فردی تبدیل کنند که می خواهید باشید. مگر این که آنها را تغییر دهید و باید ببینید چه چیزهایی شما را از رسیدن به هدف باز می دارد که معمولاً برای همه افراد دو مورد بیش از بقیه رواج دارد:

شک داشتن به خود:

این یک نوع طرز فکر است که شما را بی انگیزه می کند و هرگز پتانسیل های شما را نشان نخواهد داد. پس با ترس ها و ناامنی های درون خود مبارزه کنید و به دنبال شواهدی بگردید که شما را به سمت موفقیت سوق می دهد.

به تعویق انداختن:

این رفتار معمولاً ریشه در صحبت کردن با خود درونیاتان دارد. حتما به خودتان گفته اید که تحت فشار دیگران بهتر کار می کنید و تا زمانی که مجبور نباشید کار خود را انجام نمی دهید.

به تاخیر انداختن حتی به مدت یک ساعت و یا چند روز باعث می شود که در نهایت دچار استرس شوید. پس باید به این حس درونی خود غلبه کنید و همیشه قبل از هر چیز اول از همه وظایف خود را انجام دهید.

3. به حقیقت درونی خود و ارزش هایتان پی ببرید.

همه انسان ها با یک استعداد خاص متولد شدند و شما نیز برای هدف خاصی پا به این جهان گذاشته اید که باید آن را پیدا کنید. معنی زندگی این است که موهبت وجودی خود را پیدا کنید. همیشه خودتان را ارزیابی کنید و به حقیقت درونی خود رجوع کنید و سعی کنید به آن چیزی که باید تبدیل شوید.

پس سوالات زیر را از خودتان بپرسید:

هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید، چه چیزی شما را سرزنده نگه می دارد؟
از چه کلاس هایی در مدرسه لذت می بردید؟
دوست داشتید در مورد چه چیزی اطلاعات بیشتری داشته باشید؟
در چه صورت هایی احساس مفید بودن دارید؟
چه فعالیت هایی باعث می شود که زمان از دستتان برود و از آن نهایت لذت را ببرید؟
معمولاً دیگران به شما می گویند که در چه چیزی بهتر هستید؟
چه ایده هایی در سر دارید؟

4. هر فکری که با حقیقت تناقض دارد را بیرون بریزید.

هر زمان که فکر منفی ترس یا آسیب داشته باشید، یعنی از حقیقت دور می شوید و هر زمان که به خودتان بگویید که نمی توانید این کار را انجام دهید یا فلان چیز را داشته باشید، یعنی خودتان را از مسیر اصلی دور کرده اید.

نمی توانید از این طریق به اهدافتان برسید و حقیقت درونی شما توانایی رسیدن به هر چیزی است که استعدادش را دارید. همه افکار غیر از این را کنار بگذارید زیرا نه تنها به شما کمک نمی کنند، بلکه شما را از رویاهایتان دور می کنند. پس سعی کنید افکار منفی را با افکار مثبت جایگزین کنید.
روش دوم:کاری که باید را انجام دهید
1. در درون خود به دنبال پاسخ مناسب بگردید.

بسیاری از ما ندای درونی خود را نادیده می گیریم که همیشه سعی دارد ما را تحسین کند. این صدای درونی به ما یادآوری می کند که آرام باشیم و اعتماد کنیم. همان طور که می بینید، اغلب صدای بلندتری در درون ما وجود دارد که ذهن ما را بیدار می کند و باعث می شود که به خودمان اعتماد نکنیم.

پس سعی کنید که همیشه بین صدای انتقادی و صدای راهنمای درون خود تفاوت قائل باشید و انتخابات هوشمندانه را از طریق چیزی که احساس می کنید، رقم بزنید.

2. ببینید که چه چیزهایی را در زندگی نمی خواهید.

نمی توانید به طور کامل به پتانسیل و استعدادهای خود دست پیدا کنید. مگر این که آن ها را بسازید. اغلب در زندگی اهداف ما تغییر می کنند و در بعضی مواقع احساس می کنیم که هیچ ایده ای نداریم. این که بدانید چه چیزهایی را نمی خواهید، به شما اجازه می دهد که محدودیت های خود را بهتر بشناسید.
3. خوش بینی را تمرین کنید.

علم نشان می دهد که افراد خوشبین معمولاً عمر طولانی تری دارند و از سلامت ذهنی و جسمی بهتری نسبت به افراد بدبین برخوردار هستند. دیدن نیمه پر لیوان به معنای این است که همیشه لبخند بزنید و خودتان را با کسی مقایسه نکنید و همیشه به دنبال استعداد های طلایی خود باشید.

خوشبینی یکی از بهترین راه هایی است که می توانید برای آینده آن را تمرین کنید و به تحقق رویاهایتان فکر کنید و درباره آن ها یادداشت برداری کنید. این تمرین را سه روز پشت سر هم انجام دهید.

4. ریسک کنید.

آیا تا به حال شده برای رسیدن به اهدافتان ترس داشته باشید و به دلیل همین ترس از شکست، خودتان را کنار بکشید. یاد بگیرید که چگونه شجاعت درونی خود را افزایش دهید و فرصت های زندگی را استفاده کنید.

باید ببینید که چه شرایطی ارزش بیشتری برای شما دارند و خطر ها را به جان بخرید و به موفقیت فکر کنید و اگر شکست خوردید، آن را در آغوش بگیرید و بدانید که همین شکست عاملی برای کسب تجربه و رسیدن به موفقیت است.

بارها در مطالب بخش موفقیت نمناک گفته ایم که از اشتباهات خود به عنوان پلی به سمت موفقیت استفاده کنید. این که بخواهید همیشه در حوزه راحتی خود زندگی کنید، در نهایت شما را کلافه و بی انگیزه می کند. پس کمی قدم های بزرگتر بردارید.
5. یاد بگیرید که گاهی اوقات نه بگویید.

افرادی که ریسک می کنند، بیشتر از این که نه بگویند، به انسان ها جواب مثبت می دهند و همین اتفاق باعث می شود که فرصت های زندگی را از دست بدهند که علت آن هم شک و تردید و ترس است. پس باید یاد بگیرید که چگونه از قدرت نه گفتن خود استفاده کنید و به خودتان احترام بگذارید و ارزش های درونی خود را بشناسید و تا جایی که نیاز نیست بله نگویید.

روش سوم:ارتعاشات خوب داشته باشید.
1. اطراف خودتان را با انسان های مثبت پر کنید.

افرادی که زمان بیشتری را در کنار آن ها سپری می کنید، انعکاسی از شما هستند. پس باید به اطراف خود نگاه کنید و ببینید چه انسان هایی در کنار شما زندگی می کنند که این افراد ویژگی ها و رفتارهایی را از شما در خودشان دارند. پس همیشه یاد بگیرید که در انتخاب انسان های زندگی خود دقت کنید و افرادی را انتخاب کنید که مثبت نگر هستند.
2. به ندای درونی خود گوش دهید.

به توانایی های منحصر به فرد خود و استعدادهایی که دارید، پی ببرید. از آن ها به بهترین نحو ممکن استفاده کنید که با انجام این کار، توانایی های شما چند برابر می شود و احساس موفقیت بیشتری می کنید.

3. خود درمانی کنید.

زمانی که در سفر به سمت موفقیت هستید، به خودتان یادآوری کنید که باید توجه به خود هم داشته باشید. هل دادن خودتان به سمت جلو اتفاق خوبی است اما گاهی اوقات به استراحت و مراقبت از خود هم نیاز دارید تا دوباره انرژی تان را تمدید کنید.

مراقبت از خود یعنی از لحاظ عاطفی، جسمی و ذهنی خودتان را تقویت کنید. البته خود مراقبتی در این مسیر برای افراد مختلف متفاوت است و ممکن است بعضی از افراد با یک دوش ساده، ژورنال نویسی، ورزش کردن، مدیتیشن، عبادت و یا هر کار دیگری آرام شوند و پس باید ببینید که چه چیزی حال شما را بهتر می کند.
4. به خودتان اعتماد داشته باشید و آرام باشید.

برای ساخت یک رابطه خوب با خودتان تلاش کنید و هرگز خود را نادیده نگیرید. همیشه با خود درونی تان صحبت کنید و در ارتباط باشید. از خودتان بپرسید که آیا به چیز خاصی نیاز دارید؟ آیا دلتان استراحت می خواهد؟ آیا دوست دارید کمی آرامش داشته باشید؟

نیازهای درونی خود را برطرف کنید و به خودتان اعتماد کنید که همیشه خواسته های بجایی دارید که شما را به موفقیت نزدیک تر می کند.

منبع : نمناک

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: