۰

نظر سازمان همکاری اسلامی درباره عادی سازی روابط با اسرائیل

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد که مساله فلسطین و قدس مساله مرکزی برای این سازمان و منشأ وحدت و قدرت و فعالیت اسلامی مشترک این سازمان است.
کد خبر: ۲۳۷۰۴۱
۰۸:۳۲ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۹

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد که مساله فلسطین و قدس مساله مرکزی برای این سازمان و منشأ وحدت و قدرت و فعالیت اسلامی مشترک این سازمان است.

یوسف العثیمین، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی گفت که مساله فلسطین مورد اجماع نظر کشورهای عضو و تلاش مشترک آنها برای پایان اشغالگری اسرائیل و تحقق حقوق قانونی ملت فلسطین است.

وی گفت که روند صلح یک بخش جدایی ناپذیر است و برقراری روابط طبیعی میان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و دولت اشغالگر، جز بعد از پایان اشغالگری کامل اسرائیل بر اراضی عربی و فلسطینی اشغال شده از سال ۱۹۶۷ از جمله قدس و تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی محقق نخواهد شد.

العثیمین بر حمایت از تمامی تلاش‌ها جهت توانمندی مردم فلسطین برای احقاق حقوق ملی غیرقابل تصرف خود از جمله حق بازگشت و تعیین سرنوشت و تشکیل کشور مستقل فلسطین دارای حاکمیت در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ تاکید کرد.

وی بر مشروع نبودن هیچ یک از اقدامات یکجانبه اسرائیل برای الحاق اراضی فلسطین و ساخت شهرک‌های یهودی نشین که با هدف تغییر اوضاع سیاسی و قانونی در اراضی فلسطین و از بین بردن راهکار تشکیل دو کشور است، تاکید کرد.

وی به مصوبات نشست سران کشورهای اسلامی و کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در سطح وزرای خارجه در مخالفت با هرگونه اقدامی که می‌تواند به وضعیت تاریخی و قانونی یا سیاسی شهر قدس لطمه وارد کند و نیز مخالفت با طرح الحاق اشاره کرد.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: