۰

وضعیت کاروان‌های زیارتی- کاروان کربلا 1399 برگزار نمی‌گردد!

کد خبر: ۲۳۷۰۱۲
۱۳:۴۴ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، به طور کلی اماکن مذهبی با توجه به وجود اعتقادات ریشه‌دار و عمیق مذهبی در میان شیعیان و هم‌چنین در زندگی اجتماعی آن‌ها نقش اساسی دارند که با شیوع ویروس کرونا برای بازگشایی یا بسته شدن آن‌ها واکنش‌های مثبت و منفی بسیاری نسبت به این عمل شکل گرفت. اما از طرف دیگر همان‌طور که می‌دانید ویروس کرونا در فضای شلوغ از طریق تماس دست‌ها با وسایلی که به طور مشترک مورد استفاده قرار گرفته باشد و یا سرفه، عطسه و... بیشتر از سایر مکان‌ها به دیگران منتقل می‌شود. اماکن زیارتی نیز یکی از مکان‌های عمومی هستند که احتمال همه‌گیری ویروس کرونا در آن‌ها بسیار زیاد می‌باشد و حضور داشتن در زیارتگاه‌ها ممکن است زائران را در معرض خطر قرار دهد. اکنون با توجه به توقف سفرهای داخلی و خارجی در ایام ویروس کرونا، در این بخش قصد داریم وضعیت کاروان‌های زیارتی را مورد بررسی قرار دهیم تا شما را از آخرین اخبار مطلع سازیم.

کاروان کربلا

وضعیت کاروان‌های زیارتی- کاروان کربلا 1399 برگزار نمی‌گردد!

بدون شک یکی از پرطرفدارترین کاروان‌های زیارتی در بین ایرانیان، کاروان کربلا می‌باشد که بسیار مورد استقبال عاشقان اهل بیت در اربعین قرار گرفته است. اما به دلیل شیوع ویروس کرونا دولت عراق سفر به شهرهای زیارتی از جمله کربلا را از اوایل اسفند ماه ممنوع کرده است، به گونه‌ای که ممنوعیت تردد شهری توسط پلیس کنترل می‌شود. از این رو مرزهای کربلا نیز همانند سایر کشورها بسته است و استاندار کربلا تا پایان کرونا پذیرش زائران را ممنوع اعلام کرده است که در پی آن کاروان تور کربلا نیز برگزار نمی‌شود. البته توجه داشته باشید که علاوه بر زائران سایر کشورها برای عراقی‌ها نیز برقراری سفر به عتبات و زیارت امام حسین‌ (ع) تا پایان کرونا امکان‌پذیر نمی‌باشد. زیرا در این شهر نیز قوانین سازمان بهداشت جهانی اعمال می‌شود و سلامتی شهروندان در اولویت قرار دارد، بنابراین تا اطلاع ثانوی هیچ سفری به کربلا انجام نخواهد شد.

کاروان زیارتی

وضعیت کاروان‌های زیارتی- کاروان کربلا 1399 برگزار نمی‌گردد!

از دیگر کاروان‌های محبوب و پرطرفدار شیعیان می‌توان به کاروان‌های سوریه، نجف، عربستان و... اشاره کرد که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه زائران واقع شده است. اما با توجه به گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان سفر به عتبات نیز تا اطلاع ثانوی ممنوع شده است و برنامه‌ریزی‌ها برای زیارت از اهل بیت به بعد از کرونا انتقال خواهد یافت. لازم است بدانید که حتی رئیس سازمان حج و زیارت با توجه به افزایش تقاضا برای زیارت اهل بیت، به منظور برقراری سفر به عتبات با کشورهای مقصد وارد مذاکره شدند تا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و دریافت کارت سلامت سفر به عتبات از سر گرفته شود اما این درخواست در کوتاه‌ترین زمان ممکن رد شد. در حال حاضر نیز با شرایط حاکم در سراسر جهان سفر به عتبات هم‌چنان تا پایان ویروس کرونا و بهبود وضعیت امکان‌پذیر نخواهد بود.

برای مشاهده لیست تورهای زیارتی می‌توانید به صفحه "کاروان‌ زیارتی" کایت مراجعه فرمایید.

تور مشهد

وضعیت کاروان‌های زیارتی- کاروان کربلا 1399 برگزار نمی‌گردد!

تور مشهد نیز از جمله‌ تورهای پرطرفدار زیارتی- سیاحتی کشور می‌باشد که ایرانیان به ویژه در فصل تابستان بسیار از آن استقبال می‌کنند و هدف اصلی سفر آن‌ها نیز زیارت از حرم امام رضا (ع) می‌باشد. به طور کلی هر گونه تجمع در اماکن مذهبی در ایام شیوع ویروس کرونا بسیار خطرناک است و می‌تواند زائران را در معرض آسیب قرار دهد که مشهد نیز همانند دیگر شهرهای کشور چند ماهی را در قرنطینه کامل به سر می‌برد. اما هم‌اکنون امکان سفر را برای گرشگران و زائران فراهم کرده است که با توجه به این امر تورهای مشهد مقدس نیز مجددا از سرگرفته شده است. توجه داشته باشید که زیارت از حرم امام رضا (ع) با محدودیت‌هایی که در حرم اعمال شده و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی باید صورت گیرد تا سلامت زائران به خطر نیفتد. از این رو رعایت اصول بهداشتی نظیر خودداری از دست دادن و روبوسی، همراه داشتن جانماز و چادر نماز، همراه داشتن دستکش و ماسک، شستشوی مکرر دست‌ها و... از طرف زائران الزامی می‌باشد.

سخن پایانی

در این مطلب اطلاعاتی در مورد وضعیت کاروان‌های زیارتی در ایام شیوع ویروس کرونا در اختیارتان قرار دادیم. همان‌طور که گفته شد در حال حاضر امکان سفر به کربلا، نجف، سوریه و... وجود ندارد و تمامی کاروان‌های زیارتی و تورهای گردشگری به این مقاصد نیز تا اطلاع ثانوی برگزار نمی‌شود. اما اگر قصد سفر به مشهد و زیارت از امام رضا (ع) را دارید، می‌توانید وارد سایت آژانس هواپیمایی کایت به نشانی https://kite.ir/ شوید و یا با شماره 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهند.

 

 

 

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: