۰

هرگز با صورت آرایش کرده نخوابید

استفاده مکرر از لوازم آرایشی به تنهایی عاملی برای از بین بردن سلامت و شادابی پوست است و عوارض خوابیدن با آرایش هم بسیار زیاد است.
کد خبر: ۲۳۶۹۴۸
۰۹:۲۶ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، داشتن پوستی زیبا و سالم کار سختی نیست و فقط احتیاج به رعایت برخی نکات بهداشتی دارد، اما برخی از افراد با رعایت نکردن همین نکات ساده و ابتدایی خود را از داشتن پوست زیبا محروم می‌کنند.

یکی از عواملی که سبب از بین رفتن سلامت و زیبایی پوست شما می‌شود خوابیدن با آرایش است. گاهی اوقات به دلیل خستگی زیاد تمایلی برای شستن صورت ندارید و خواب را به همه چیز ترجیح می‌دهید، اما با این کار سلامت پوستتان را به خطر می‌اندازید.
بزرگتر شدن منافذ پوست

منافذ باز صورت یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن درگیر هستند، اما زمانیکه شما از لوازم آرایشی استفاده می کنید ماده سیلیکون موجود در ترکیب لوازم آرایشی با چربی پوست شما ترکیب شده و سبب بسته شدن منفذ پوست می‌شود. همه افراد به دنبال راهی برای بسته شدن منافذ پوستشان هستند، اما بسته شدن منافذ پوست با لوازم آرایشی به دلیل ترکیب سیلیکون با چربی پوست باعث می‌شود تا منافذ پوست بزرگتر شده و بیشتر در معرض دیدقرار بگیرد.

جوش زدن

پوست صورت هم به تنفس نیاز دارد و بازسازی را از طریق پاکسازی خروج مواد مضر به وسیله منافذ پوست انجام می دهد، اما زمانی که منفذ پوست بسته می‌شود این مواد چرب مضر در زیر پوست باقی می‌مانند و از تجمع آن‌ها جوش‌هایی بر سطح پوستتان ایجاد می‌شود.

جلوگیری از تنفس پوست

پوست هم احتیاج به تنفس دارد و از طریق تنفس، پاکسازی پوست در طول شبانه روز انجام میشود، اما زمانی که تا صبح مواد آرایشی بر روی پوست بمانند پوست دیگر قادر به تنفس نبوده و این امر سبب می‌شود تا پوست صورت قادر به ترمیم نباشد. از این رو پوستی تیره خواهید شد.
پیری زودرس پوست

همه ما به دنبال زیبایی و به تاخیر انداختن روند پیر شدنمان هستیم، اما با انجام برخی از عادت‌های اشتباه، موجب پیر شدن پوست صورتمان می‌ شویم؛ خشکی پوست یکی از اصلی‌ترین علل برای پیری پوست است زمانی که شما اقدام به شستن مواد آرایشی روی صورتتان نمی‌کنید این امر سبب می‌شود تا سلول های مرده به همراه دیگر مواد مضر موجود در ترکیب لوازم آرایشی بر روی پوستتان جمع شود و درنهایت پوست شما را چروک می‌کند.
بروز مشکلات چشمی

اگر شما هم چشمانی حساس دارید و یا دائما گل مژه می‌زنید حتما شب به هنگام خواب آرایش چشم هایتان را پاک نمی‌کنیدباقی ماندن مواد اُرایشی چشم تا صبح بر روی مژه نه تنها سبب گل مژه در شما می‌شود بلکه در بهترین حالت به ریزش مژه و ابرو‌های شما منجر می‌شود و حتی می‌تواند سبب بروز عفونت‌های چشمی با علائم خارش و سوزش شود.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: