۰
پسر عبدالله صالح:

نیروهای دولت هادی مأرب و الجوف را تخلیه کرده‌اند

پسر رئیس‌جمهور اسبق یمن با افشای واقعیتی از ارتش وابسته به دولت منصور هادی، گفت که در بسیاری از مناطق درگیری، آن‌ها عملا حضور ندارند.
کد خبر: ۲۳۶۸۹۵
۱۲:۲۶ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، «توفیق صالح» پسر «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور اسبق یمن، در صفحه فیس بوک خود نوشت که در خصوص حضور ارتش وابسته به دولت مستعفی یمن در مناطق درگیری در «مأرب» و «الجوف» تردید دارد.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، او گفت که در مناطق درگیری چیزی به نام ارتش یا عناصر حزب اخوانی الاصلاح حضور ندارند و کسانی که با نیروهای دولت صنعاء می‌جنگند، صرفا افراد قبائل اجیر شده در مأرب، شبوه، ابین، الضالع و حضرموت هستند و نیروهای رسمی دولت مستعفی مناطق درگیری را تخلیه کرده‌اند.

«عبدالله الاشرف از فرماندهان دولت هادی نیز دیروز نوشت: «مناطق نظامی و ارتش دروغینی که وجود ندارند و کسانی که امروز در مناطق درگیری در مأرب می‌جنگند، صرفا اعضای قبائل و اهالی منطقه هستند.»

او تأکید کرد: «چیزی که به اسم ارتش ملی خوانده می‌شود، یک ارتش خیالی است.»

به گفته رسانه‌ها درگیری‌های شدیدی از هفته گذشته در چندین محور در اطراف شهر مأرب واقع در مرکز یمن به وقوع پیوسته است و نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی از چندین جهت به سمت شهر پیشروی و آن را محاصره کرده‌اند.

استان مأرب هم اکنون مرکز ثقل درگیری‌های سرنوشت‌سازی است که در صورت پیروزی نهایی ارتش و انصارالله یمن، باید کار دولت مستعفی یمن را تمام شده تلقی کرد. عملیات نیروهای یمنی در این استان از سال گذشته آغاز شده و این نیروها هم اکنون در نزدیکی شهر مأرب قرار دارند. مأرب اصلی‌ترین پایگاه حزب اخوانی الاصلاح بعنوان مهم‌ترین متحد دولت مستعفی یمن به شمار می‌رود.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: