۰

عراق از احتمال حملات داعش در استان دیالی در محرم تا تدوین طرح ویژه امنیتی

نماینده پارلمان عراق درباره حملات تروریستی داعش در طول محرم در استان دیالی هشدار داد و خواستار تقویت بُعد اطلاعاتی طرح‌های امنیتی ویژه این استان شد.
کد خبر: ۲۳۶۸۷۲
۰۹:۴۷ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، «فرات التمیمی» نماینده پارلمان عراق از استان دیالی درباره احتمال حملات تروریستی داعش در طول ایام محرم هشدار داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: برقراری آرامش در اغلب بخش‌های دیالی به معنای پایان یافتن شر هسته‌های خاموش داعش و بقایای آن نیست بلکه اعضای این گروه تروریستی تلاش دارند برای کشتار بی گناهان و متزلزل کردن امنیت و ثبات داخلی،از هر شکافی نفوذ کنند.

التمیمی در ادامه از فرماندهان امنیتی خواست تا برنامه‌های نظامی خود را تغییر دهند و بُعد اطلاعاتی برنامه‌های خود را به ویژه در بخش‌هایی که اخیرا شاهد نقض‌های امنیتی بوده، تقویت کنند.

این نماینده عراقی گفت: آغاز مراسم عاشورا در دیالی مستلزم افزایش هوشیاری و تقویت امنیت است زیرا داعش تلاش می‌کند از طریق هدف قراردادن موکب‌ها و مجالس عزای حسینی (ع)، فتنه‌انگیزی کند. لذا باید تلاش‌های امنیتی ویژه برای رفع هرگونه نقض امنیتی و تلاش برای شناسایی هسته‌های خاموش داعش افزایش یابد.

استان دیالی عراق، طی چند هفته اخیر، با شناسایی و دستگیری شماری از باندهای تروریستی شاهد کاهش قابل ملاحظه حملات تروریستی بود. ضمن اینکه به اعلام الحشد الشعبی عراق، تشکیلات امنیتی این استان طرح ویژه‌ای برای تامین امنیت آن در طول ایام عزاداری برای شهادت امام حسین (ع)، تدوین کرده است و سازمان الحشد الشعبی عراق اعلام کرد که هزار نیروی خود را در چارچوب طرح امنیتی ماه محرم، در ۱۳ بخش دیالی مستقر می‌کند.

«صادق الحسینی»سخنگوی محور دیالی در الحشد الشعبی در گفت‌وگو با المعلومه، گفت: طرح امنیتی محرم الحرام از سوی تیپ‌ها و هنگ‌های الحشد در ۱۳ بخش این استان اجرا خواهد شد و هزار نیروی رزمنده در آن حضور دارند.

بنا بر این گزارش‌ها، این طرح شامل حسینیه‌ها، مکان‌های عبادی، مراکز دینی و خیمه‌های عزاداری با هماهنگی موکب‌های حسینی و تشکیلات امنیتی پشتیبان اجرا خواهد شد و خود بخشی از طرح امنیتی اصلی در استان دیالی است که از سوی اتاق فرماندهی عالی عملیات مشترک عراق اداره می‌شود.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: