۰

سوئیس ممنوعیت فعالیت‌های حزب‌الله را بررسی می کند

یک روزنامه چاپ فلسطین اشغالی مدعی شد شورای فدرال سوئیس در حال بررسی گزارشی درباره فعالیت‌های حزب‌الله در این کشور است که می‌تواند منجر به ممنوعیت کامل آن و مسدود شدن حساب‌های بانکی شود.
کد خبر: ۲۳۶۸۳۹
۰۶:۵۵ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، بعد از اقدام آلمان در ممنوع کردن تمام فعالیت‌های جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان و قرار دادن نام شاخه سیاسی این حزب در لیست سیاه خود، اکنون گفته می‌شود که سوئیس نیز به دنبال انجام اقدام مشابهی است.

روزنامه «جروزالم‌پست» در مطلبی ادعا کرد شورای فدرال سوئیس سه روز پیش موافقت نموده تا درخواستی تحت عنوان «گزارش درباره فعالیت‌های حزب‌الله در سوئیس» را بررسی کند.

این روزنامه با اشاره به اینکه گزارش مذکور را مطالعه کرده، مدعی شد که در صورت تصویب این گزارش، هرگونه فعالیت حزب‌الله در سوئیس ممنوع شده و حساب‌های بانکی متعلق به آن در این کشور نیز مسدود می‌شود.

بر این اساس، طرح مذکور با پیشنهاد حزب «دموکراتیک خلق مسیحی» سوئیس آغاز شده و در آن آمده است: «آلمان در تاریخ ۳۰ آوریل ۲۰۲۰، تمام فعالیت‌های حزب‌الله را ممنوع کرد. آلمان این تصمیم با این واقعیت که حزب‌الله خواستار جنگ مسلحانه با اسرائیل و رد حق موجودیتی آن است، توجیه کرد».

این طرح با اشاره به ممنوع شدن فعالیت شاخه نظامی حزب‌الله در اتحادیه اروپا، می‌گوید: «معلوم نیست کدام فعالیت حزب‌الله در سوئیس رو به رشد است. در هر حال به دلیل بی‌طرف بودن سوئیس، فعالیت‌های حزب‌الله نمی‌تواند قانونی باشد و این گزارش نیز به دلایل سیاست امنیتی قابل تأمل است».

جروزالم‌پست همچنین نوشت که کشورهای آرژانتین، بحرین، کانادا، کلمبیا، آلمان، هندوراس، ژاپن، هلند، پاراگوئه، امارات عربی متحده، انگلیس و آمریکا، جنبش حزب‌الله را به صورت کلی به عنوان یک سازمان تروریستی می‌شناسند.

پیش از این «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در دیدار با سفیران کشورهای آمریکای لاتین در فلسطین اشغالی، از آنها خواست فعالیت حزب‌الله را در کشورهایشان ممنوع اعلام کنند.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: