۰

چگونه کودکان را اجتماعی تربیت کنیم

کودکان هر مهارتی که در سنین کمتر می آموزند و هر تجربه ای به دست می آورند در ساختن آینده آنها ، تصمیماتی میگرند و البته مهارت های ارتباطی بسیار تاثیر دارد.
کد خبر: ۲۳۶۷۹۴
۱۲:۴۲ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، دوران کودکی پر از لحظات بد است ؟ پاسخ این سوال در شرایطی مثبت است که کودک کمبودی در مهارت های خود داشته باشد ، داشتن این توانایی ها به جوانان کمک می کند تا راه خود را در هر وضعیتی پیدا کنند. قبل از اینکه بدانید، فرزندتان یک کودک نوپا است، باید توجه کنید که کودک شما در آینده به عنوان فردی در اجتماع می خواهد اولین سال خود را در پیش دبستانی شروع کند، با دوستان جدید ، اجتماع ، معلمان و دیگر بزرگسالان ارتباط دارد. طبیعتا، در مورد روابط کوچک او با همسالان و کسانی که او را ملاقات خواهند کرد
نگران هستید آیا کودکتان خجالتی است ؟ آیا می تواند دوستان خود را پیدا کند؟
به گفته دانیال کوه، در حالی که کودکان به طور طبیعی از طریق تعاملات خود با افراد اطراف خود، مهارت های اجتماعی را انتخاب می کنند، " بهتر است کودک را با اصول اولیه تجهیز کنیم ، بنابراین آن ها می توانند زمانی که نیاز است از آن استفاده کنند، نه اینکه زمانی که گرفتار شدند .
او همچنین اضافه می کند که با این دانش مهارت های پایه اجتماعی، کودک قادر خواهد بود تشخیص دهد آیا رفتار دیگری را انتخاب کند یا نه.

داشتن رفتارخوب
به کودک خود بیاموزید که از کلماتی مانند " لطفا " " از شما متشکرم " استفاده کند چون برای کودک مهم است مودب باشد. دکتر آدامز خاطر نشان می کند استفاده از کلماتی مانند " سپاس " یا " ببخشید " در شرایط مناسب، مهربانی و احترام را گسترش می دهد.
داشتن مهارت های ارتباطی
مهم است کودک بتواند مکالمه خوبی داشته باشد. معرفی مودبانه، ارتباط چشمی با طرف دیگر، گوش دادن و به اشتراک گذاری مناسب ، چیزهای بحرانی در مکالمه خوب هستند که می توانید به کودک آموزش دهید.
کنترل احساسات
زمان هایی وجود خواهد داشت که کودک ممکن است احساس اضطراب کند و بخواهد کاری انجام دهد یا صحنه ای درست کند. چون این روش درست رفتار کردن برای بزرگ تر شدن آن ها نیست. بنابراین، به کودک یاد دهید چگونه احساسات خود را در شرایط خاص کنترل کند.

داشتن صبر
این به کنترل احساسات نیز مربوط می شود. صبر یک ارزش مهم است که کودک باید از روی جوانان یاد بگیرد . می توانید این فضیلت را با درخواست از فرزند برای ماندن در صف، یا منتظر ماندن آن ها هنگام بازی کردن یاد بدهید
در صورت لزوم معذرت خواهی کنید
وادار کردن کودکتان به معذرت خواهی زمانی که در اشتباه هستند، یک مهارت مهم برای آموزش دادن است. اگر آن ها کار اشتباهی انجام دادند، ابتدا باید اعتراف کنند مرتکب اشتباه شدند و بعد عذرخواهی کنند.
نه گفتن
اگر کودک شما مطیع و تسلیم و با همه چیز موافق است، می تواند خطرناک باشد ؟ آن ها ممکن است تسلیم فشار همسالان در آینده شوند. این به این معنا نیست که آن ها باید کله شق باشند و هر ایده دیگری غیر از آن ها را رد کنند. در عوض، باید به کودک خود آموزش دهید تا تعادلی پیدا کنند.
پذیرفتن نه به عنوان پاسخ
بچه ها تمایل دارند وقتی چیزی بدست نمی آورند کج خلقی کنند ؟آن ها اجازه ندارند اسباب بازی جدید بخرند. دکتر لیم به این نکته اشاره می کند :" کودکانی که هرگز یاد نمی گیرند نه به گویند حس قوی و غیرواقعی خواهند داشت ، مواظب رفتار خود باشید و درک کنید همیشه نمی توانند آنچه را که می خواهند به دست آورند.
کوه اضافه می کند این مهارت اجتماعی تنها زمانی کار می کند که کودک دلیل " نه " شنیدن را بداند به گونه ای که درک متقابل وجود داشته باشد.

می تواند از قوانین پیروی کند
کودک کوچک باید منظم باشد و به دستورالعمل ها توجه کند. آموزش آن ها از جوانان برای شنیدن و پیروی از قوانین ممکن است در آینده زمانی که به مدرسه می روند یا حتی زمانی که شروع به کار می کنند ، به آن ها کمک کند.
اعتمادبه نفس دارد
خوب است به کودکتان یاد بدهید اعتماد به نفس داشته باشند. این به معنای تصدیق نقاط قوت او ( و نیز ضعف های او ) است . آن ها باید قادر به پذیرش تعریف و تمجید باشند ، چرا که این کار انگیزه می دهد که دفعه بعد کار را بهترادامه دهید
در محیط از درخواست کمک خجالت نکشند
بعید نیست که بچه های کوچک خجالتی یا دست پاچه باشند تا درخواست کمک کنند ، به خصوص از افرادی که با آن ها خیلی آشنا نیستند. بنابراین توضیح دهید نیاز به کمک از زمانی به زمان کاملا طبیعی است ، آن ها نباید از درخواست کمک خجالت بکشند.

منبع : نمناک

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: