۰

وضعیت آب و هوا در یکم شهریور

کارشناس هواشناسی گفت: با نفوذ جریانات خنک شمالی از روز شنبه دما در نوار شمالی کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۲۳۶۷۶۹
۱۰:۵۴ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی طی ۲ روز آینده از بارش پراکنده باران در ارتفاعات البرز مرکزی خبر داد و گفت: از روز شنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی بر روی نوار شمالی کشور در استان های ساحلی خزر، شمال غرب و دامنه های جنوبی البرز مرکزی و غربی و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در شمال شرق کاهش نسبی دما رخ می دهد.

وی از کاهش ۵ تا ۱۰ درجه ای دما در برخی نقاط خبر داد و افزود: تا پایان هفته این کاهش دما در نوار شمالی کشور تاثیر گذار است به طوریکه بیشترین کاهش دما در سواحل شمال و اردبیل رخ می دهد.

نقشینه ادامه داد: طی روزهای شنبه تا دوشنبه برای استان های ساحلی شمال کشور بارش باران و برای مناطقی از اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی و ارتفاعات البرر مرکزی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید انتظار می رود.

این کارشناس سازمان هواشناسی از استمرار رگبار باران در برخی نقاط خبر داد و گفت: طی ۵ روز آینده برای جنوب و جنوب شرق کشور، نقاطی از کرمان، هرمزگان، جنوب فارس و جنوب سیستان و بلوچستان رشد ابر، رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود‌.

وی با بیان اینکه طی روزهای یکشنبه و دوشنبه بارش در جنوب سیستان و بلوچستان تشدید می شود، گفت: طی ۵ روز آیند دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

به گفته نقشینه، امروز نواحی شرقی و مرکزی خلیج فارس و تنگه هرمز و فردا تنگه هرمز مواج خواهد بود.
دمای تهران کاهش می یابد

این کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران بیان کرد: طی ۵ روز آینده آسمان تهران صاف و آفتابی و تا بعدازظهر دوشنبه گاهی وزش باد نسبتا شدید و در نواحی جنوبی و غربی احتمال خیزش موقت گرد و خاک وجود دارد.

وی ادامه داد: طی روزهای شنبه تا دوشنبه احتمال افزایش ابر برای ارتفاعات فیروزکوه انتظار می رود.

نقشینه از کاهش دما طی روزهای آتی در تهران خبر داد و گفت: امروز بیشینه دمای تهران ۳۸ درجه سانتی گراد است و روز یکشنبه به ۳۵ و دوشنبه ۳۳ درجه سانتی گراد می رسد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: