۰

طرز تهیه سوپ فرانسوی پارمانتیه

در این مطلب دستورالعمل تهیه سوپ فرانسوی پارمانتیه را به شما عزیزان آموزش داده‌ایم.
کد خبر: ۲۳۶۶۵۲
۰۸:۵۳ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، سوپ پارمانتیه فرانسوی بسیار خوش‌طعم بوده و قرن‎هاست که در این کشور طبخ می‌شود، این سوپ خوشمزه فرانسوی یکی از پیش‌غذا‌های محبوب و متداول به‌شمار می‌رود.

طرز تهیه این سوپ، از یک کشور به کشور دیگر متفاوت است و هر آشپزی می‌تواند به میل خود، ترکیبات آن را تغییر دهد. اما چیزی که در تهیه پارمانتیه هیچ وقت تغییر نمی‌کند، میزان سیب‌زمینی و پیاز آن است.

مواد لازم:

- سیب‌زمینی نیم کیلو
- پیاز ساطوری ۲۵۰ گرم
- آب مرغ یا گوشت پنج پیمانه
- جعفری ساطوری سه قاشق غذاخوری
- شیر پرچرب یک پیمانه
- آرد دو قاشق غذاخوری
- کره دو قاشق غذاخوری
- نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه:

- روش تهیه سوپ پارمانتیه، به سوپ سیب‌زمینی ایرلندی شباهت دارد، اما در تهیه پارمانتیه از مواد غذایی محدودتری استفاده می‌شود. برای شروع سیب‌زمینی را با کمی نمک آبپر کرده و بعد از پوست گرفتن، له کنید. می‌توانید این کار را با گوشت‌کوب یا رنده انجام دهید. وقتی سیب‌زمینی‌های له شده آمده شدند، کره را در یک قابلمه روی شعله ملایم آب کنید.

- پیاز را در کره تفت دهید تا بلوری شود و کمی رنگ بگرداند. سپس آرد را اضافه کنید و بچرخانید تا رنگ بگیرد. حالا آب مرغ یا آب گوشت را کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا آرد گلوله نشود. تا زمانی که این مایع به جوش بیاید، یعنی حدود پنج دقیقه بعد، باید به همزدن ادامه دهید.

- حالا سیب‌زمینی را به مواد اضافه کنید و پنج دقیقه دیگر به همزدن ادامه دهید تا مایع غلیظ روی گاز شروع به جوشیدن کند. حالا شیر را همراه با نمک و فلفل اضافه کنید. سوپ شما ۱۰ دقیقه بعد از اضافه کردن شیر آماده است. می‌بینید؟ برای آماده کردن این پیش‌غذای فرانسوی خوشمزه به صرف وقت زیادی نیاز ندارید و با مواد غذایی محدود می‌توانید آن را آماده کنید.

- شعله را خاموش کنید تا حرارت سوپ پایین بیاید. سپس آن را در مخلوط‌کن ریخته و ترکیب یکدستی را آماده کنید. بعد از سرو این سوپ در ظرف دلخواه، روی آن را با جعفری ساطوری یا تره فرنگی خرد شده تزیین کنید. بر خلاف روش تهیه سوپ تره فرنگی، سوپ فرانسوی با پیاز فراوان و بدون نیاز به خامه تهیه می‌شود.

منبع: تبیان

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: