۰

نخست‌وزیر عراق بامداد وارد واشنگتن شد

نخست‌وزیر عراق در رأس یک هیأت رسمی و دولتی، بامداد امروز (چهارشنبه) وارد واشنگتن شد.
کد خبر: ۲۳۶۶۰۶
۱۲:۵۷ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق که دیروز بغداد را به مقصد واشنگتن ترک کرده بود، بامداد امروز (چهارشنبه - ۱۹ آگوست) وارد آمریکا شد.

دفتر نخست وزیری عراق طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «عین العراق» منتشر شد، اعلام کرد که الکاظمی بامداد امروز در رأس یک هیأت دولتی و در پاسخ به دعوت رسمی واشنگتن، وارد آمریکا شد.

سه‌شنبه، (دیروز) نیز دفتر نخست‌وزیری عراق طی بیانیه‌ای درباره برنامه‌ دیدارهای نخست‌وزیر عراق در آمریکا اعلام کردکه الکاظمی، روز پنج شنبه (۲۰ آگوست) با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا دیدار و درباره تحولات جاری در عرصه منطقه‌ای و قضایای مهم مشترک گفت‌وگو خواهد کرد.

بنا بر این گزارش، الکاظمی در این سفر با مقامات ارشد آمریکایی نیز دیدار و با آنها درباره روابط دوجانبه و تقویت همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف به ویژه امنیت، اقتصاد، بهداشت و... رایزنی خواهد کرد.

دوشنبه هفته جاری، وزارت خارجه عراق اعلام کرد که «فواد حسین» وزیر خارجه این کشور در راس هیأت مذاکره کننده عراقی برای دور جدید گفت‌وگوهای راهبردی با آمریکا، وارد واشنگتن شده است و انتظار می‌رود که دور دوم گفت‌وگوهای راهبردی میان بغداد و واشنگتن، امروز سه‌شنبه آغاز شود.در راس هیأت عراقی، وزیر خارجه این کشور و در راس هیأت آمریکایی، مایک پامپئو باشد.

این سفر در حالی انجام می‌شود که ملت عراق و اغلب فراکسیون‌های سیاسی بر ضرورت پایان دادن به هرگونه حضور نظامی بیگانگان در خاک کشورشان تاکید می‌کنند و این موضوع به یکی از مسائل مهم سیاست خارجی عراق به منظور تحقق اصل حاکمیت کامل، تبدیل شده است.

موضوع اخراج نیروهای آمریکا از عراق بعد از آن جدی و تبدیل به خواسته پارلمان این کشور شد که ارتش آمریکا، شماری از نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق را در غرب این کشور هدف قرار داد و بعد از آن در اقدامی جنایتکارانه، شهید سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به همراه «ابومهدی المهندس»، معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی و نیروهای مرتبط به این سازمان را در تاریخ ۱۳ دی ماه گذشته به شهادت رساند.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: