۰

هشدار درباره احداث اردوگاه برای خانواده‌های داعشی در نینوی

عضو کمیسیون پارلمانی مهاجرت عراق از پافشاری طرف‌های دولتی برای تکمیل پروژه احداث اردوگاه در استان نینوی و انتقال 32 هزار خانواده داعشی از سوریه ابراز نگرانی کرد.
کد خبر: ۲۳۶۵۹۳
۱۲:۲۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، «خالده خلیل» نماینده کمیسیون پارلمانی مهاجرت درباره پافشاری وزارت مهاجرت و آوارگان بر ادامه کار برای تکمیل اردوگاه برای عناصر و خانواده‌های داعش در «زمار» واقع در استان نینوی هشدار داد و گفت که این امر به خطرات امنیتی واقعی منجر می‌شود.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: از آنجا که سنجار- از مناطق اصلی اقامت ایزدی‌ها که در سال ۲۰۱۴ از سوی داعش هدف نسل‌کشی قرار گرفتند- در نزدیکی زمار قرار دارد، احداث اردوگاه در این منطقه، خطراتی را به همراه دارد. حضور این تعداد زیاد عناصر داعش طی چند سال اخیر در اردوگاه الهول بدون هیچ اقدام برای اصلاح و آموزش آنها، این اردوگاه را به یک مدرسه و مکتب جنایت و تروریسم تبدیل کرده است.

اردوگاه الهول در استان «الحسکه» واقع در شمال شرق سوریه قرار دارد. این استان، تحت تسلط شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» قرار دارد که آمریکا برای بهره‌برداری سیاسی و حصول منافع خود، از آنان حمایت می‌کند. الهول مرکز اسکان خانواده‌های عناصر داعش است.

پیش‌تر نیز اخباری درباره تلاش برخی طرف‌های دولتی عراق برای انتقال شماری از خانواده‌های داعشی عراقی حاضر در اردوگاه الهول به عراق منتشر شده بود.

این نماینده عراقی در ادامه به احتمال ظهور یک نسل جدید از تروریست‌هایی که از کودکی در این اردوگاه پرورش یافته‌اند و با افکار افراطی رشد یافته‌اند و هرجا منتقل شوند این افکار را با خود حمل خواهند کرد، اشاره کرد و گفت: انتخاب منطقه «العمله» در ناحیه زمار برای احداث اردوگاهی که هزاران نفر از این افراد با افکار افراطی را در خود جای دهد به منزله قرار دادن جنایتکار در نزدیکی قربانیانش و مقابل چشمانشان است. قربانیانی که پسران و دخترانشان را از دست داده‌اند و داعش به نوامیسشان هتک حرمت کرده است.

وی در ادامه هشدار دارد که این اردوگاه ۲۳ هزار نفر از عناصر داعش را در خود جای خواهد داد و این امر خسارت معنوی سنگینی برای قربانیان ایزدی به همراه خواهد داشت و یادآور مصائب آنها است.

تروریست‌های داعش در ژوئن ۲۰۱۴ کل استان‌های نینوی، صلاح الدین و الانبار در عراق و بخش‌هایی از استان‌های دیالی و کرکوک را تصرف کرده بود اما به مدد نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی در عراق در نوامبر ۲۰۱۷ پایان حاکمیت داعش بر عراق و سوریه اعلام شد، اگرچه هنوز هسته‌های خفته داعش در استان‌های مذکور عراق و برخی مناطق شرق سوریه فعالیت دارند.

«محما خلیل علی آغا» فرماندار شهرستان «سنجار» عراق، زمستان گذشته درباره پیامدهای اجرای طرح انتقال خانواده‌های عناصر داعش از اردوگاه الهول به اردوگاه العمله در استان نینوی هشدار داده بود و خواستار به تاخیر افتادن اجرای این طرح شده بود.

وی خبر داد که برخی طرف‌های دولتی طی بازدید اخیرشان در شهرستان ربیعه از توابع تلعفر، سنگ بنای احداث اردوگاه العمله را قرار دادند تا زمینه برای انتقال خانواده‌های داعشی از اردوگاه الهول به این اردوگاه فراهم شود. اما ساکنان ربیعه با این امر به دلایل امنیتی، انسانی و قانونی مخالفند و این مسئله می‌تواند به ایجاد فتنه و منازعه طائفه‌ای منجر شود و احساسات مردم و خانواده‌های شهدایی که خون فرزندانشان در راه مبارزه با داعش ریخته شده، تحریک کند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: