۰

تشکیل کمیته مبارزه با تروریسم در بحرین

کمیته ای تحت عنوان "مبارزه با تروریسم" به دستور پادشاه بحرین تاسیس شد.
کد خبر: ۲۳۶۴۴۳
۰۹:۰۶ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، همزمان با اعلام رسمی امضای توافق سازش بین امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی و تلاش رژیم بحرین برای عادی سازی روابط با اسرائیل، کمیته ای تحت عنوان "مبارزه با تروریسم" به دستور پادشاه بحرین تاسیس شد.

"حمد بن عیسی آل خلیفه" پادشاه بحرین در فرمانی دستور به تشکیل کمیته مبارزه با افراطی گری، تروریسم، حمایت مالی از تروریسم و پولشویی را به ریاست وزیر کشور صادر کرد. همچنین اعضای دیگر این کمیته شامل وزیر دادگستری و امور اسلامی، وزیر خارجه، وزیر امور مالی، وزیر امور رسانه، وزیر دفاع، وزیر کشور، رییس بانک مرکزی، رییس سازمان امنیت عمومی و نماینده دبیرکل شورای عالی دفاع خواهند بود.

مهم ترین وظایف این کمیته تشکیل لیست سیاه تروریسم در داخل بحرین، سیاست گذاری برای مبارزه با افراطی گری، تروریسم و پولشویی و تنظیم قوانین مناسب در این ارتباط خواهد بود.

به گفته فعالان بحرینی تشکیل لیست سیاه تروریسم در داخل بحرین بدون شک مخالفان رژیم حاکم را دربر خواهد داد که شخصیت ها، موسسات و سازمان های مختلف را شامل می شوند.

از آنجایی که رژیم جعلی اسرائیل و حاکمان دیکتاتور بحرین سابقه ای طولانی در متهم ساختن مخالفان خود به تروریسم دارند، احتمال می رود که تشکیل کمیته مذکور به نوعی مرتبط با توافق احتمالی بین دو رژیم و برای سرکوب مخالفان این توافق باشد.

صدها پرونده سیاسی و روند محاکمه مخالفان رژیم آل خلیفه در بحرین نشانگر آن است که با توجه به شکاف عمیق بین رژیم حاکم و مردم و افزایش روزافزون این فاصله، آل خلیفه از عنوان "مبارزه با تروریسم" تنها بعنوان حربه ای برای سرکوب مخالفان، ساخت مشروعیت جعلی، کسب وجهه و جلب کمک های مالی بین المللی برای مبارزه با تروریسم ساختگی سوء استفاده می نماید.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: