۱

واکنش عیسی قاسم به اقدامات آل خلیفه در خصوص مجالس محرم

عضو بحرینی شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) به اقدامات رژیم آل خلیفه در خصوص مجالس ماه محرم در بحرین واکنش نشان داد.
کد خبر: ۲۳۶۴۳۹
۰۸:۵۶ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»،  آیت الله شیخ عیسی قاسم در بیانیه ای در واکنش به اقدامات رژیم آل خلیفه در خصوص مجالس ماه محرم در بحرین گفت که هیچ مکان محل تجمعی نباید باز شود مگر آنکه حسینیه ها هم پیش از آنها با همان شروط و ضوابط باز شوند.

عضو بحرینی شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: حسینیه ها مقدم بر امور دیگرند و نه در آخر آنها.

متن بیانیه آیت الله شیخ عیسی قاسم به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحيم

در خصوص مساله بازگشایی یا بسته بودن حسینیه ها بین ما و بین طرف دیگر عقل (حَکم) است، حال آن طرف می خواهد نهادی رسمی باشد و یا بهداشتی و یا دینی.

به ما بگویید آیا این عقلانی است که تجمع و ازدحام در مجمتع های تجاری با شروط و ضوابط خاص مانع از شیوع کرونا محسوب شوند و در عین حال و در مقابل، حسینه ها با رعایت همان شروط محیطی خاص و ویژه و مناسب برای هجوم کرونا محسوب شوند؟

در کل بحرین هیچ مکانی که محل تجمع محسوب شود نباید بازگشایی شود مگر آنکه حسینیه ها هم پیش از آنها با همان شروط و ضوابط پیشگیری از شیوع کرونا باز شوند. حسینیه ها مقدم بر امور دیگرند و نه در آخر آنها.

عیسی احمد قاسم
16 آگوست 2020
26 مرداد 1399

شایان ذکر است که رژیم آل خلیفه درصدد است تا با توسل به زور و تهدید امنیتی مانع از برگزاری مراسم عزاداری در آستانه ایام سوگواری محرم در بحرین شود.

منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
اگر هر انسان آزاده‌ای بخاطر سرور آزادگان [که زیربار به رسمیّت شناختن طاغوت فاسد نرفت] و هر مسلمانی بخاطر حبّ پیامبر (ص) [که این روزها داغدار جگرپاره‌ است] سیاه پوشد و در ساعتی هماهنگ بر درب خانه ایستد و بر سینه زند، دماغ یزیدیان به خاک مالیده میشود؛ اینکار در همه جای دنیا شدنی است