۰

دومین حادثه آتش سوزی در مساجد فرانسه در یک هفته

نیروهای آتش نشانی شهر لیون فرانسه روز گذشته آتش سوزی در مسجد السلام این شهر را مهار کردند.
کد خبر: ۲۳۶۱۳۷
۱۱:۰۲ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، نیروهای آتش نشانی شهر لیون فرانسه روز گذشته آتش سوزی در مسجد السلام این شهر را مهار کردند.

 این دومین حادثه آتش سوزی در مساجد مسلمانان فرانسه در طول یک هفته اخیر به شمار می رود. پیش از این نیز یک مسجد در شهر براون این کشور توسط افراد ناشناس آتش زده شده بود.

دادستانی شهر لیون در هر دو حادثه فرضیه اقدام جنایت کارانه را محتمل دانسته و اعلام کرده است که پس از آتش سوزی، در داخل مسجد السلام سنگ پیدا شده و شیشه های مسجد شکسته است و علاوه بر این آتش سوزی از دو نقطه مختلف مسجد براون رخ داده بود.

براساس این گزارش، تحقیقات درباره هر دو حادثه که نگرانی مسلمانان این کشور را به همراه داشته، آغاز شده است؛ مسلمانان از مقامات فرانسه خواسته اند از مساجد این کشور محافظت کنند.

«نادر انجویک» یکی از مسئولان این مسجد به سایت «لوپاریزیان» گفت که یکی از همسایگان مسجد با آتش نشانی تماس گرفته است.

شهردار لیون نیز در این باره گفت: ما به شدت این اقدام را و تعرض به هر مکان عبادی را محکوم می کنیم.

آتش سوزی باعث سیاه شدن دیوار های مسجد و از بین رفتن فرش های آن شده است. نادر می گوید: برای خرید فرش های مسجد هزینه زیادی کرده بودیم.

او افزود: پیش از این هیچ مشکلی نداشتیم اما نمی فهمم این مسجدزنان، مردان و جوانان است.مسجد براون هم هفته گذشته تخریب شد آیا هفته آینده نوبت مسجد دیگری است؟

«کمال قبطان» مسئول اصلی مسجد نیز در این باره گفت: پس از این دو اقدام جنایتکارانه، اقلیت مسلمان فرانسه احساس نگرانی می کنند و می پرسند چرا عده ای شبانه یک مسجد را آتش می زنند. آیا این فقط یک جنایت است یا اینکه اهداف سیاسی دارد؟

او ادامه داد اقلیت مسلمان فرانسه اکنون تقریبا خود را منزوی می بیند. نوعی سکوت و نگرانی در بین اقلیت مسلمانان وجود دارد. باید بیدار باشیم. ما خواهان محافظت از مساجد هستیم.

«ژرارد دارمانان»وزیر کشور فرانسه هم شامگاه پنج شنبه در توییتر این اقدام را محکوم کرد و نوشت: هر اقدامی علیه اسلام، یهودی و مسیحی محکوم است.

قرار است اقلیت مسلمان فرانسه امروز(جمعه) در محکومیت این اقدام مقابل مسجد السلام در شهر لیون تجمع کنند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: