۰

پیشنهاد مقتدی صدر با نزدیک شدن به ایام محرم

«مقتدی صدر» رهبر جریان صدر و حامی سیاسی فراکسیون «سائرون» در پارلمان عراق به مناسبت نزدیک شدن ماه های سوگواری حسینی در محرم و صفر، خواستار ادامه مخالفت ها با نیروهای اشغالگر آمریکایی در عزاداری های امسال شد.
کد خبر: ۲۳۵۷۷۳
۱۵:۴۲ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، مقتدی صدر امروز (دوشنبه) در بیانیه ای متشکل از ۱۱ توصیه درباره عزاداری های حسینی در ماه های محرم و صفر امسال به دلیل شیوع کرونا در عراق گفت: خط مشی حسینی صادقانه، در اعلام مخالفت با اشغالگران است.

وی با اعلام مخالفت با عزاداری های گسترده و حضور جمعیت زیاد در حرم های مقدس به ویژه حرمین حسینی (ع) و عباسی (ع) در کربلای معلا به دلیل همه گیری کرونا، توصیه کرد که موکب داران و عزاداران حسینی ماه محرم تا حد امکان به اطعام فقرا، تنگدستان، نیازمندان، آسیب دیدگان و آوارگان اهتمام ورزند.

افراشتن پرچم های عزاداری در اماکن عمومی و خصوصی بدون تعرض به حقوق دیگران و پوشیدن لباس مشکی به نشانه حزن و کشاندن فضای عزاداری ها به شبکه های اجتماعی از دیگر توصیه های صدر است.

ضرورت اعزام منظم و محدود عزاداران به عتبات مقدسه با مراعات پروتکل های بهداشتی و یا انجام زیارت از راه دور و در فضاهای باز از دیگر توصیه های این رهبر سیاسی در عراق است.

اعلام مخالفت با فساد و مفسدان با توجه به اینکه یکی از شعارهای اباعبدالله الحسین (ع) که در راه آن شهید شده، اصلاح است و اهتمام گسترده به دعا و عبادت در این دو ماه بخشی دیگری از توصیه های مقتدا صدر را تشکیل داده است.

صدر همچنین گفته است که شبکه های تلویزیونی نقش بزرگی در ایجاد فضای حزن و اندوه محرم و صفر و پخش خطبه های آگاهی بخش و احیای شعائر حسینی می توانند ایفا کنند.

وی در عین حال خواهان کنار گذاشتن بحث و جدل های فرقه ای و دینی و سیاسی در ماه های عزاداری محرم و صفر شد و بر ضرورت همدردی و همبستگی با همه ملت های مظلوم در جریان عزاداری ها تاکید کرده است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: