۰

اعلام وضعیت اضطراری در دارالفتوی لبنان

دارالفتوای لبنان در پی انفجار روز گذشته بیروت در همه نهادهای امدادرسانی، پزشکی و اجتماعی خود وضعیت آماده باش اعلام کرد و از اختصاص یکی از زمین های وابسته به خود در بیروت برای احداث بیمارستان صحرایی جهت رسیدگی به مجروحان و آسیب دیدگان فاجعه بندر این شهر خبر داد.
کد خبر: ۲۳۵۳۸۲
۱۴:۵۰ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، دارالفتوای لبنان در پی انفجار روز گذشته بیروت در همه نهادهای امدادرسانی، پزشکی و اجتماعی خود وضعیت آماده باش اعلام کرد و از اختصاص یکی از زمین های وابسته به خود در بیروت برای احداث بیمارستان صحرایی جهت رسیدگی به مجروحان و آسیب دیدگان فاجعه بندر این شهر خبر داد.

«شیخ بداللطیف دریان» مفتی اعظم لبنان در این باره از کشورهای دوست و برادر عربی خواست به یاری مردم لبنان بشتابند و به آنها در مصیبتی که رخ داده کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه بیروت امروز به خاطر بی اعتنایی که ویژگی بارز نهادهای دولتی است و سهل انگاری که باعث بروز فاجعه بزرگ برای مردم بیروت و همه لبنان شد، بهای سنگینی می پردازد. از دولت و نیروهای سیاسی خواست برای خدمت به لبنانی ها بویژه آسیب دیدگان تلاشهایشان را دوچندان و با یکدیگر همکاری کنند.

دریان در ادامه امامان جماعت و خطبای مساجد را نسب به ترغیب مومنان برای همکاری و همبستگی برای دلجویی از خانواده هایی که از انفجار بیروت لطمه دیدند، اقدام کنند.

وی همچنین از صندوق زکات، هیئت امدادرسانی و کمک های بشردوستانه دارالفتوا خواست فورا برای برآورد تلفاتی که به شهروندان وارد آمده، وارد عمل شوند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: