۱

جولانی چه کسانی را به قتلگاه لیبی می فرستد؟

خبر ارسال افراد مسلح به لیبی خبر جدیدی نیست اما فرستادن این افراد توسط نمایندگان ابو محمد الجولانی سرکرده جبهة النصرة این سوال را در ذهن ایجاد می کند که چرا الجولانی برای این مأموریت انتخاب شده است؟ دفاتری در مناطق شمالی ادلب چون «بنّش» ،«حارم»، «جانودیة»، «جسر الشغور» با هدف جذب نیرو برای ارسال به لیبی باز شده است. به نظر می رسد جولانی تلاش می نماید تا از این فرصت برای خلاص شدن از دست منتقدان و رقیبان داخلی خود استفاده نماید و با فرستادن آنان به قتلگاه لیبی این معضل را حل نماید.
کد خبر: ۲۳۵۰۱۹
۱۴:۳۳ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، خبر ارسال افراد مسلح به لیبی خبر جدیدی نیست اما فرستادن این افراد توسط نمایندگان ابو محمد الجولانی سرکرده جبهة النصرة این سوال را در ذهن ایجاد می کند که چرا الجولانی برای این مأموریت انتخاب شده است؟ دفاتری در مناطق شمالی ادلب چون «بنّش» ،«حارم»، «جانودیة»، «جسر الشغور» با هدف جذب نیرو برای ارسال به لیبی باز شده است. به نظر می رسد جولانی تلاش می نماید تا از این فرصت برای خلاص شدن از دست منتقدان و رقیبان داخلی خود استفاده نماید و با فرستادن آنان به قتلگاه لیبی این معضل را حل نماید.

جولانی تمام نیروهای وابسته به خود را جمع کرده است تا دشمنانش را قلع و قمع نماید. برخی از این افراد در پایگاه های «حرّاس الدین»(وابسته به القاعدة) در سهل الغاب در حومه شمالی حماه پخش شده اند. جولانی به مخالفان خود فرصت و اختیار انتخاب نمی دهد و آنان را میان جنگ در لیبی و یا پاکسازی مخیر نموده است.

هیئت تحریر الشام از زندانیان دیگر گروه های وابسته به«القاعده» مانند«حرّاس الدین»و«أنصار الإسلام»و«تنسیقیة الجهاد»که همگی سرسپرده ایمن الظواهری می باشند، خواسته است یا از این گروه ها جدا شده و به«تحریرالشام» بپیوندند و یا برای جنگ به لیبی بروند.

گفته شده است که در قرارداد یکساله ای که میان تحریر الشام و نیروهای فرستاده شده به لیبی بسته می شود به تناسب مسئولیت(نگهبانی،درگیری و رهبری) فرد سالانه بین 1000 تا 2500 دلار پرداخت می شود.

تا چند ماه گذشته دستگاه اطلاعاتی ترکیه اقدام به جذب نیرو از عناصر غیر سوریه ای گروه های زیر مجموعه «القاعده» برای رفتن به سوریه و کمک به حکومت وفاق ملی نمود. فرماندهان و نیروهایی از کشور های سودان، اردن، فلسطین و مصر از این طریق جذب شدند.

دستگیری «فضل اللیبی»از جمله فرماندهان«حرّاس الدین» در چند روز گذشته نیز به دلیل مخالفت با جذب نیرو برای جنگ در لیبی بوده است.

جولانی به همراه برخی از نمایندگان گروه های مسلح در ادلب ده روز پیش در گذرگاه مرزی«باب الهوی» با برخی افسران اطلاعاتی ترکیه دیدار داشته و مذاکراتی با هدف ایجاد اتاق عملیات یکپارچه به رهبری«جبهة النصرة» و با پشتیبانی ترکیه داشته اند.

الجولانی بیشترین سود را از این معامله با ترک ها به دست می آورد. تفاهم بر سر ایجاد اتاق عملیات اگر میدانی شود همه گروه های وابسته به «القاعده» را در یک خط قرار می دهد.برای اولین بار و در طول هفته گذشته وسایل نقلیه وابسته به «تحریرالشام» توانسته اند بدون درگیری و هدف قرار گرفتن در تمام مسیرهای ادلب تردد کنند. این به منزله اعتماد جولانی به ترکیه به عنوان یکی از طرف های توافق«سوتچی» می باشد تا خود را در دیگر مناطق استان ادلب گسترش دهد.

از سوی دیگر خروج افراد مسلحی مانند گروه«حرّاس الدین» که متشکل از چندین گردان بوده و بهترین تمرین های نظامی را دیده اند ، به ارتش سوریه این فرصت را می دهد تا بدون مشکل به سمت ادلب پیشروی نماید.

انتظار می رود ارتش سوریه دست به چنین عملیاتی بزند. زیرا بر اساس توافقات «سوتچی» گروه های مسلح باید از ابتدای ماه اکتبر 2018 جاده "M4" را باز می کردند در حالیکه آنان از باز کردن این مسیر خودداری کرده اند.

که دولت ترکیه و روسیه بر سر پایان حضور گروه های مسلح وابسته به القاعده در سوریه توافق کرده اند. فرستادن نیروها به لیبی نیز مقدمه ای برای آینده ادلب و بازگرداندن آن به دولت سوریه بر اساس توافق «سوتچی» می باشد. مقامات سوری نیز بارها اعلام کرده اند، ارتش سوریه وجب به وجب خاک خود را پس خواهد گرفت.

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
United States of America
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
خراس الدین ماهانه 2500 $ مزد گیرند نه سالانه