۰

برگزاری مراسم عزاداری محرم امسال در محیطهای باز

رئیس سابق بسیج جامعه پزشکی گفت: توصیه می‌کنیم که مراسم های عزاداری امسال در محیط های باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.
کد خبر: ۲۳۵۰۰۵
۱۲:۵۷ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، رئیس سابق بسیج جامعه پزشکی گفت: توصیه می‌کنیم که مراسم های عزاداری امسال در محیط های باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

ابراهیم متولیان رئیس سابق بسیج جامعه پزشکی کشور  در خصوص نحوه برگزاری مراسمات عزاداری محرم امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: هیأت مذهبی باید مراسمات خود را طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا و با رعایت کامل تمامی نکات بهداشتی برگزار کنند.

متولیان تاکید کرد: برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا علیه السلام یکی از مهمترین موضوعات مسائل اعتقادی است به همین منظور برای تداوم برگزاری مراسم، باید مردم و برگزار کنندگان مراسم‌ها پروتکل‌های ایمنی را مدنظر قرار دهند.

وی با اشاره بر تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر لزوم رعایت نکات بهداشتی، توضیح داد: یکی از مهمترین موضوعاتی که مردم باید در مراسم‌های سال جاری رعایت کنند، رعایت فاصله هوشمند افراد از یکدیگر و پرهیز از اجتماعات در فضای بسته است، به طوری که افراد از هر طرف باید ۲ متر از هم فاصله داشته باشند البته به دلیل نوع خاص مراسم محرم تاکید ما این است که مراسم‌ها در محیط باز برگزار شود چراکه در صورت برگزاری هیئت‌ها در فضاهای باز خطر این ویروس کمتر می‌شود.

رئیس سابق بسیج جامعه پزشکی اظهار داشت: برگزاری مراسمات در فضاهای بسته حسینیه‌ها خطرناک است و در صورتی که تهویه مناسب انجام نشود، خطر شیوع ویروس را افزایش می‌دهد به همین دلیل به صورت جدی تاکید می‌کنیم که مراسمات در فضاهای باز و محیط‌های بدون سقف برگزار شود. به دلیل گرمای هوا نیز می‌توان اجتماعات مذهبی را در فضاهای باز همراه با سایبان برگزار کرد.

متولیان با تاکید بر استفاده از ماسک برای شرکت کنندگان در مراسم‌های عزاداری، خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنیم که تمامی افراد شرکت کننده در مراسمات حتماً از ماسک استفاده کنند و برگزارکنندگان مراسم‌ها نیز شرط استفاده از ماسک را برای حضور مردم قید کنند.

وی با اشاره بر لزوم ضدعفونی کردن اماکن مذهبی اظهار کرد: به علاوه یکی دیگر از نکات ضروری و مهم ضدعفونی کردن محیط است به همین منظور هیئت‌ها باید تمام محیط برگزاری مراسم و وسایل مورد استفاده در هیئت را ضدعفونی کنند.

رئیس سابق بسیج جامعه پزشکی با اشاره بر مراسم‌های عزاداری مجازی تصریح کرد: برگزاری مراسم‌ها به صورت مجازی نیز شیوه دیگری است به دلیل شرایط خاص کشور مجبور به انجام آن هستیم. شاید این نوع از برگزاری مراسم لذت عزاداری سال‌های گذشته را نداشته باشد اما بهتر است گروه‌های پرخطر، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و بانوان باردار مراسمات را از طریق فضای مجازی دنبال کنند تا از هرگونه خطر احتمالی محفوظ بمانند.

متولیان در خصوص توزیع غذاهای نذری نیز یادآور شد: توصیه ما این است که امسال به توجه به شرایط متفاوت کشور، توزیع غذاهای نذری به صورت کمک‌های مؤمنانه و در قالب همان تاکید رهبر انقلاب بر رزمایش همدلی، ادامه یابد.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از آداب و رسوم هیئت‌ها، برپایی سفره غذای نذری پس از پایان هیئت است اما متأسفانه در سال جاری این امر توصیه نمی‌شود.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: