۱

روحانی شیعه بحرینی درگذشت +زندگینامه

شیخ علی الهویدی روحانی شیعه و پرتلاش بحرین دیروز چهارشنبه بعد از مدتی بیماری درگذشت.
کد خبر: ۲۳۴۹۰۳
۱۵:۳۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، شیخ علی الهویدی روحانی شیعه، برجسته و پرتلاش بحرین دیروز چهارشنبه بعد از مدتی درگیری سخت با بیماری و ۷ سال نابینایی در نتیجه افزایش قند خون درگذشت.

وی در دهه نود میلادی در زندان بود.

شیخ علی الهویدی فعالیت های خود را از دهه هشتاد قرن گذشته در بحرین به ویژه در منطقه "اسکان عالی" آغاز کرد و به همراه دیگران فعالیت های دینی را شروع کرده و قبل از مسافرت به نجف اشرف برای تحصیل علوم دینی در سال ۱۹۸۶ حسینیه ای را تأسیس کرد و بعد از بازگشت از عراق تحصیلات حوزوی را در حوزه علمیه النعیم و نزد سید علوی الغریفی تکمیل کرد.

فعالیت های شیخ الهویدی در بُعد دینی و اجتماعی در دهه نود بسیار زیاد شد و در سال ۱۹۹۳ جمعیت خیریه ای را تأسیس نمود و با آغاز اعتراضات، اولین کسی بود که توسط نیرو های امنیتی در سال ۱۹۹۴ بازداشت شد.

او به مدت دو ماه متوالی زیر شکنجه شدید بود و در طول حضور خود در زندان، او را به دادگاه نبردند و مطابق اختیارات گسترده نیرو های امنیتی، بدون محاکمه در زندان ماند تا اینکه در سال ۱۹۹۹ آزاد شد.

شیخ الهویدی در زندان همچون سایر زندانی های سیاسی از کوتاهی پزشکی رنج برد و بعد از آزادی از زندان به بیماری های مزمن دچار شد که از جمله آنها فشار و قند خون بود و در سال ۲۰۱۳ به خاطر بیماری قند بینایی اش را از دست داد. او همچنین به نارسایی کلیه مبتلا بود.

امّا ابتلای این روحانی شیعه بحرینی به این بیماری ها، او را از کار و تلاش بازنداشت، بلکه بعد از آزادی از زندان فعالیت های خود ادامه داد و در سال ۲۰۰۱ جمعیت وفاق ملّی اسلامی بحرین را تأسیس کرد و در یکی از دوره ها عضو مجلس شورای الوفاق بود. او همچنین در تأسیس شورای علمایی اسلامی در سال ۲۰۰۴ و تأسیس حوزه علمیه امام حسین (ع) (ویژه خواهران) در منطقه "اسکان عالی" مشارکت کرد.

شیخ الهویدی در زمینه اجتماعی نیز فعالیت داشته که اهمیت آن از فعالیت های دینی و سیاسی وی کمتر نیست. او از بارزترین شخصیت هایی بود که به خانواده های فقیر کمک های مالی و غیر مالی می کرد و در بازسازی خانه های قدیمی مشارکت می کرد و محبوب گروهی از جوانان بود، لذا به شیخ الشباب ملقب شد.

این روحانی شیعه از این محبوبیت استفاده کرده و جوانان را به تحصیل در دانشگاه تشویق کرد و آنان را در هزینه های تحصیلی و ازدواج کمک نمود.

شیخ الهویدی بعد از اینکه بینایی خود را از دست داد، دست از تلاش برنداشت و برای ارتباط با مردم به تکنولوژی روی آورد و از طریق واتساپ و ارسال پیام صوتی و متنی با آنان در ارتباط بود.

او به تدریس در حوزه علمیه امام حسین (ع) ادامه داد و ۱۰۰ طلبه در این حوزه تحصیل می کردند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
محب علی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
خدایش رحمت کناد