۰

افزایش خشونت نئونازی‌ها در محله مهاجران برلین

خودروها و ساختمان‌های متعلق به مهاجران در این حملات روزانه می‌سوزند و پس از آن برچسب‌های نازی در همه جای منطقه دیده می‌شود.
کد خبر: ۲۳۴۸۷۳
۱۳:۰۳ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، در ماه ژوئن و جولای حملات نئونازی‌ها در منطقه "نئوکولن" به عنوان منطقه محبوب مهاجران در جنوب شرقی برلین بیشتر شده است. در دو ماه گذشته هر روز یک خودرو یا چند مکان در این منطقه به صورت عمدی آتش گرفته و برچسب نازی روی بسیاری از ساختمان‌ها دیده می‌شود. این موضوع باعث نگرانی و ترس مشاهده‌‌گرانی می‌شود که معتقدند پلیس نیز به حمایت از جامعه مهاجران علاقه خاصی ندارد.

در اوایل ماه جولای یک آتش‌سوزی عمدی، نما و ویترین یک مغازه لبنانی به نام "اندلس" در منطقه "نئوکولن" را خاکستر کرد و دو نفر در این آتش‌سوزی زخمی شدند. پلیس منطقه به کسی مظنون نشد. افراد محلی می‌ترسند که گروه‌های وابسته به احزاب راست افراطی پشت این حملات باشند.

این منطقه خانه بسیاری از مردم ترکیه، لبنان و سوریه است که با هویت مهاجر در آلمان زندگی می‌کنند. همین موضوع باعث شده تا نئوکولن هدف خشونت و تجاوزهای افراطی قرار بگیرد.

"محمد علی چهرور" به عنوان سخنگوی موسسه خیریه محلی "کاین جنرال فرداخت" که تلاش دارد با نژادپرستی و بیگانه‌هراسی و تبعیض پلیس در منطقه نئوکولن آلمان مقابله کند، در این باره می‌گوید: از ابتدای ماه جولای شاهد حملات هفتگی به مردم این منطقه بودیم. خشونت‌ها در این منطقه هر روز به دلیل مصونیت‌ از مجازات بدتر شده و ادامه می‌یابد. یک احساس عمومی در این منطقه شکل گرفته که پلیس به وقایع اهمیتی نمی‌دهد.

یکی از خودروهای مهاجران در منطقه نئوکولن در برلین که به صورت عامدانه آتش زده شده است

 

به گفته سخنگوی موسسه خیریه محلی "کاین جنرال فرداخت" پلیس در این منطقه برلین پیشداروری و شک زیادی به همه مهاجران دارد و کم و بیش همه آنها را مظنون می‌داند. بسیاری از مهاجران در این بخش تابعیت و حق شهروندی دارند. حدود 150 هزار نفر از مردم برلین ریشه عربی دارند و بی‌اعتمادی زیادی به آنها وجود دارد.

در یکی از حمله‌های صورت گرفته در 18 ژوئن، خودرویی در مقابل مغازه نانوایی یک مرد سوریه‌ای به نام "داماسکوس کاندیتوری" در نئوکولن به آتش کشیده شد. در همان زمان دیوارهای کنار مغازه نیز پر از برچسب‌های نماد نازی بود.

براساس آمار پارلمان مرکزی آلمان فدرال (معادل مجلس سنا در امریکا) از ماه سپتامبر سال 2019 حدود 130 جرم به نئونازی‌های راست‌گرای افراطی نسبت داده شده است. آنها در اقدامات خود برچسب‌های نازی را به اماکن مختلف چسبانده، عمدا اموال عمومی را تخریب کرده، آتش سوزانده و سلام هیتلری داده‌اند. در 7 سال گذشته تعداد آتش سوزی‌های عمدی نئونازی‌های از 2800 مورد فراتر رفته است.

"فرات علی کوکاک" یک فعال ضدنژادپرست منطقه‌ای و مشاور سخنگوی حزب سیاسی چپ (Die Linke) در این باره می‌گوید: در دو سال گذشته فعالیت راست‌گرایان افراطی به شمال نئوکولن نیز رسیده است.

وی افزود: خشونت‌های راست‌گرایانه در نئوکولن در 11 سال گذشته به صورت بی‌وقفه و ادامه‌دار ادامه یافته است و با وجود اینکه عوامل آن مشخص هستند، همچنان ادامه می‌یابد. با این وجود این خشونت‌ها از سال 2018 شکل جدیدی به خود گرفته‌اند.

در گذشته؛ بیشتر طرفدار نئو نازی روی مناطق جنوبی تمرکز داشتند. در جنوب نئوکولن به افراد ویژه‌تری حمله شده است. این افراد معمولا فعالیت بیشتری در کلیساها داشتند یا از پناهندگان، صلح و روش‌های متفاوت برای زندگی در کنار هم حمایت کرده‌اند.

اما در بخش‌های شمالی‌تر نئوکولن افراد خاصی مورد حمله قرار نمی‌گیرند. هدف کل جامعه مهاجران است. خودروها و ساختمان‌های متعلق به مهاجران در این حملات روزانه می‌سوزند و پس از آن برچسب‌های نازی در همه جای منطقه دیده می‌شود.

جرم‌های کوچکتری نیز در این مناطق اتفاق می‌افتد. برخی از جرم‌ها شامل دزدیدن پلاک‌های برنجی مخصوص از دیگر نقاط برلین و قرار دادن آن روی ساختمان یا پیاده‌روی خانه مهاجران برای نشانه‌گذاری است. این پلاک‌های برنجی از سوی برخی از مردم به نشانه اخراج یا کشتار یهودیان روی خانه یا پیاده‌روهای نزدیک به محل زندگی آنها قرار می‌گرفت تا یاد قربانیان دوران هیتلر را زنده کند. اما اینک طرفداران جدید نازی از این پلاک‌ها برای نشانه‌گذاری مهاجران استفاده می‌کنند.

نمونه‌ای از پلاک‌های برنجی که در پیاده‌رو و ساختمان‌های برلین به یاد قربانیان خشونت‌های نازی دیده می‌شود

افزایش خشونت نئونازی‌ها در محله مهاجران برلین

فرات به عنوان یک فعال ضدنژادپرست منطقه‌ای شخصا مورد حمله نئونازی‌ها قرار گرفته است. 2 سال پیش خودروی فرات در آتش‌سوزی عمدی که مظنونین آن طرفداران افراطی راست بودند، سوخت. آژانس اطلاعاتی آلمان تائید کرد که قبل از این حادثه، برخی از طرفداران افراطی نئونازی در اطراف خودروی فرات و در حال ارزیابی خودرو و شرایط آن دیده شده‌اند.

فرات در این باره گفت: من بیش از 1.5 سال در باره طرفداران نازی تحقیق کردم و پلیس در مورد اطلاع داشت و هیچ هشداری به من نداد.

دو هفته قبل از آتش گرفتن خودروی من یکی از طرفداران "حزب دموکراتیک آلمان" (NPD) و یکی از طرفداران حزب "آلترناتیو آلمان" (AfD) که هر دو از احزاب افراطی و دست راستی این کشور محسوب می‌شوند در مورد من تحقیق و جاسوسی کردند. آنها دو هفته قبل من را تا خانه تعقیب کردند و پس از آن خودروی من آتش گرفت.
شبکه‌های راست‌گرا و بی اعتمادی به پلیس

در بسیاری از مناطق آلمان افراط‌گرایی در حال افزایش است. در سال 2019، دولت بیش از 32 هزار پرونده افراط گرایی را مستند کرد. این میزان در سال 2018 حدود 24 هزار و 100 مورد بود.

خشونت‌های راست گرایانه و افراطی افراد خاصی را نیز درگیر می‌کند. براساس گزارش سال 2019 دفتر حمایت از قوانین اساسی و سازمانی، برخیاز نویسندگان خاص نیز چالش‌های ویژه‌ای را برای را مقامات امنیتی ایجاد کرده‌اند.

پلیس برلین به دلیل پیشگیری نکردن از خشونت‌های راست افراطی به شدت مورد انتقاد قرار دارد. پلیس گزارشات زیادی را در باره فعالیت‌های شبکه‌ای هواداران راست افراطی دریافت کرده است. با شروع سال 2018، سیاستمداران حزب چپ آلمان به مرگ تهدید شدند. به گزارش روزنامه آلمانی اشپیگل این تهدیدات نیز با فعالیت‌های افراط‌گرایان راست مرتبط بود. در آن زمان ادعا شد که برخ از اطلاعات شخصی سیاسون حزب چپ از رایانه‌های پلیس "هسه" (هسن) به دست امده است. کمی پس از این اتفاقات رئیس‌پلیس هسه به دلیل تحقیقات دادستان دولتی در این زمینه استعفا داد.

تصاویر برخی از طرفداران نئونازی در محله نئوکولن آلمان منتشر شده و کسی نمی داند انتشار این تصاویر کار چه کسانی است

افزایش خشونت نئونازی‌ها در محله مهاجران برلین

فرات فعال ضد تبعیض در این باره گفت: این رسوایی به معنای این است که اعتمادی به پلیس برای توقف خشونت‌های نئونازی‌های افراطی وجود ندارد.

وی افزد: این اتفاقات به معنای شک کلی به همه نیروهای پلیس نیست. برای ما جدایی خوب از بد مهم است. باید افرادی که تفکرات افراطی دارند از بدنه پلیس جدا شده و آنها که با مسئولیت‌پذیری وظیفه خود را انجام می‌دهند، اعتماد شهروندان را جلب کنند.

لئو که نامش برای محافظت از هویتش تغییر کرده در این باره می گوید: معمولا پلیس می‌داند چه کسانی مقصر هستند اما آنها به ندرت دستگیر یا متهم می‌شوند.

برخی از تصاویر نئونازی‌ها در منطقه نئوکولن پاره شده‌اند

افزایش خشونت نئونازی‌ها در محله مهاجران برلین

او می‌گوید عکس برخی از خرابکاران و طرفداران نئونازی در مناطقی از نئوکولن پخش شده است.

هنوز مشخص نیز چه کسانی این پوسترها را پخش کرده‌اند اما برخی از این عکس‌ها پاره شده که نشانگر حضور جدی نئونازی ها و تلاش آنها در این منطقه است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: