۰

مشکلات کودکان ایزدی بعد از دوران داعش

عفو بین الملل روز پنجشنبه هشدار داد که نزدیک به ۲هزار کودک ایزدی آزاد شده در اسارت داعش هنوز دچار مشکلات روحی روانی هستند.
کد خبر: ۲۳۴۸۶۰
۱۲:۱۳ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، هزاران کودک ایزدی با یک بحران بی سابقه بهداشت روانی و جسمی از جمله استرس پس از سانحه ، اضطراب و افسردگی روبرو هستند. این کودکان سالها در اسارت داعش بودند.

سازمان عفو بین الملل در گزارشی هشدار داد که نزدیک به 2هزار کودک ایزدی آزاد شده در اسارت داعش هنوز دچار مشکلات روحی روانی هستند.

در گزارشی جدید که بر اساس ده ها مصاحبه در شمال عراق انجام شده است ، گروه حقوق مدنی دریافته است که این کودکان در نتیجه شکنجه و تجاوز و سایر سوء استفاده ها به دست داعش با بیماری های روانی روبرو هستند.

مت ولز معاون مدیر گروه پاسخ به بحران سازمان عفو بین الملل ​​درباره انتشار این گزارش گفت: در حالی که کابوس داعش در بسیاری از نقاط عراق و سوریه تمام شده است ولی هنوز کابوس این کودکان ادامه دارد.

وی گفت: بسیاری از این کودکان با مشکلات روحی روانی دست و پنجه نرم می کنند. این کودکان اکنون با میراث وحشت داعش در ذهن خود گرفتار هستند.

گروه های تروریستی داعش هزاران نفر از ایزدی ها را به اتهام بدعت در دین قتل عام کرد. داعش ایزدی ها را مجبور می کرد زبان عربی آموخته و به زبان خود صحبت نکنند.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: