۰

کشته و زخمی در حمله داعش به شمال غرب سامرا

منابع امنیتی عراق اعلام کردند در حمله عناصر تروریستی داعش به شمال غرب شهر سامرا، ۹ نیروی پلیس فدرال کشته و زخمی شدند.
کد خبر: ۲۳۴۸۲۱
۰۹:۵۴ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، منبعی امنیتی در استان صلاح الدین عراق اعلام کرد که در ساعات پایانی روز (جمعه) عناصر مسلح به شمال غرب شهر سامرا حمله کردند که این حمله به کشته و زخمی شدن ۹ نیروی پلیس فدرال عراق منجر شد.

«محمد خلیل البازی» سرهنگ پلیس فدرال، اعلام کرد: نتیجه اولیه حمله عناصر مسلح به مرکز پلیس فدرال در منطقه «العباسیه» در ۱۰ کیلومتری شمال غرب سامرا، دو نیرو کشته و ۷ نفر زخمی شدند. این حمله تا بامداد امروز (شنبه) ادامه داشت.

منبع امنیتی دیگری نیز از حمله عناصر تروریستی داعش به منطقه «سموم» در شمال سامرا خبر داد که با مقابله نیرو‌های امنیتی مواجه شد.

مناطق متعددی در استان صلاح الدین همچنان شاهد فعالیت عناصر تروریستی داعش هستند و در هفته گذشته نیرو‌های امنیتی توانستند شبکه‌ای از عناصر تروریستی را در این استان دستگیر کنند.

در استان بغداد، پایتخت عراق نیز نیرو‌های امنیتی یک موشک کاتیوشای آماده پرتاب را در منطقه «جبورالشعاره» و در محل حضور نیرو‌های لشکر ۲۴ پیاده نظام ارتش کشف و با تلاش تیم مهندسی خنثی کنند.

در استان کرکوک، نیرو‌های امنیتی طی انجام عملیات خود در دو روستای «ابوصباح و غیده» با عناصر تروریستی درگیر و جنگنده‌های ارتش دو خودروی آن‌ها را منهدم کردند.

در الانبار نیز فرماندهی پلیس اعلام کرد که مناطق بیابانی در غرب استان را با همکاری الحشدالعشائری با هدف پیگرد عناصر تروریستی بازرسی می‌کنند در این عملیات که بر اساس اطلاعات امنیتی انجام می‌گیرد، بخش وسیعی از مناطق برای کشف محل حضور هسته‌های خاموش داعش تفتیش می‌شود.

نیرو‌های امنیتی عراق پس از تشدید حملات تروریستی در برخی از استان‌های این کشور، عملیات پیگرد عناصر تروریستی و پاکسازی مناطقی که دارای موقعیت جغرافیایی صعب العبور بودند را آغاز و تاکنون شماری از مقر‌ها و عناصر تروریستی را هدف قرار داده‌اند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: