۱

رهبر انصارالله تعطیلی مناسک حج از سوی عربستان را محکوم کرد

رهبر انصارالله یمن ضمن تبریک عید قربان به مردم یمن و نیروهای دلاور مستقر در جبهه‌ها و امت اسلامی، اقدام عربستان در تعطیلی و برگزاری محدود مناسک حج سال جاری را محکوم کرد.
کد خبر: ۲۳۴۸۰۷
۰۹:۱۴ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، رهبر انصارالله یمن ضمن تبریک عید قربان به مردم یمن و نیروهای دلاور مستقر در جبهه‌ها و امت اسلامی، اقدام عربستان در تعطیلی و برگزاری محدود مناسک حج سال جاری را محکوم کرد.

عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله یمن در بیانیه‌ای با تبریک عید قربان به مردم و نیروهای یمنی و امت اسلامی، اظهار کرد: این عید در حالی فرا می‌رسد که اتفاقات مهمی برای امت ما در حال وقوع است و در راس آنها متوقف کردن حج سال جاری برای کشورهای جهان اسلام و تبدیل آن به یک مناسبت نمادین است.

الحوثی تاکید کرد: محدود کردن حج به حضور تعداد بسیار محدودی از حجاج یک کشور نقض آشکار آیات قرآن و تعرض آشکار به یک ویژگی برجسته حج به عنوان یک فریضه جهانی است، ممانعت از شرکت مسلمانان کشورهای اسلامی در حج امسال و محدود کردن آن به تعداد مشخصی از یک کشور اقدامی غیرقانونی است.

رهبر انصارالله گفت: اقدامی که امسال در پیش گرفته شده یک جرم بزرگ و جنایتی آشکار علیه یکی از ارکان بزرگ اسلام و بیت‌الله الحرام و مشاعر مقدسه و نیز امت اسلامی است.

او افزود: در گذشته و عصر حاضر بیماری‌های واگیردار و اتفاقات بسیاری رخ داده‌اند اما حج به دلیل آنها تعطیل نشده است. در کنار توکل به خدا، با وجود امکانات پزشکی، امکان هماهنگی و همکاری کشورهای اسلامی در اتخاذ تدابیر بهداشتی لازم برای مناسک حج وجود داشت، اقدام خطرناک عربستان بی‌توجهی حاکمیت این کشور به دین اسلام و شعائر و مقدسات آن را نشان داد.

رهبر انصارالله تاکید کرد: تصمیم عربستان نشان داد که حاکمیت این کشور در پی ائتلاف خود با آمریکا و اسرائیل تا چه میزان تحت تاثیرات منفی ناشی از ارتباط با دشمنان اسلام و مسلمانان قرار گرفته است، از سرگیری بسیاری از فعالیت‌ها از طرف این حاکمیت و نیز منع برگزاری حج یکی از شواهد نادیده گرفتن شعائر اسلام از سوی ریاض و همسویی آن با دشمنان اسلام است.

او افزود: حاکمیت عربستان به آنچه هیات تفریح و سرگرمی خوانده می‌شود و به نقش ویرانگر و تضعیف‌کننده ارزش‌ها و اخلاق مشهور است، اجازه داده فعالیت‌های خود را از سر بگیرد و ویروس کرونا مانعی برای آن نبود!

الحوثی تاکید کرد: این جنایت علیه اسلام و شعائر آن در راس سلسله جرائم حاکمیت عربستان از جمله توطئه آشکار علیه مسجد الاقصی و مقدسات فلسطین و مردم مظلوم آن قرار دارد.

او افزود: از جمله جرائم بزرگ حاکمیت عربستان جنگ ظالمانه این کشور علیه مردم یمن با نظارت آمریکا و همکاری اسرائیل و ایجاد تفرقه و نفرت میان مسلمانان است.

رهبر انصارالله در ادامه گفت: ما در این مناسبت از جرائم حاکمیت عربستان و اقدامات نادرست آن و در راس آنها اقدام سال جاری‌اش در منع مسلمانان برای شرکت در حج نزد خداوند بلند مرتبه برائت می‌جوییم و تخلف عربستان در ممانعت از برگزاری حج و دیگر جرائم آن در حق مسلمانان کشورهای مختلف اسلامی را محکوم می‌کنیم.

او تاکید کرد: مناسبت عید قربان باید یک ایستگاه ارزشمند تربیتی و ایمانی بوده و ارتباط ما با انبیاء خدا را به عنوان الگو و رهبر جامعه انسانی تقویت کند، باید از تکبیر که از ذکرهای مفید و مکرر این روزهای مبارک است برای تقویت ایمان به عظمت و قدرت خداوند تعالی و نیز باور حقارت تمامی قدرت‌های طاغوتی و استکبار استفاده کرد. مستضعفان با توکل به خداوند تعالی و عمل به دستوراتش می‌توانند از قدرت‌های استکباری و تسلط آنها رها شده و با اقدامات شرورانه و مفسدانه آنها مقابله کنند.

الحوثی در ادامه تاکید کرد: عید قربان مناسبتی همراه با ارزش‌ها و اخلاق پسندیده و در راس آنها همبستگی اجتماعی و تقویت روابط برادرانه میان اعضای جامعه و کمک به فقرا است.

رهبر انصارالله در پایان از مسلمانان خواست برای تحت فشار گذاشتن حاکمیت عربستان و منع آن از اتخاذ تصمیمات و اقدامات غیر قانونی در حق مسجدالحرام و مناسک حج و عمره تلاش کنند.

منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
رژیم صهیونی مستعرب غاصب الحرمین که 5 سال قبل حدود 8000 حاجی را به شهادت رساند اینک چه شده که از تلفات احتمالی وهابی‌های خودش می‌ترسد؟ و صدای کسی هم در نمیاد!