۰

یک گردان کامل از ائتلاف سعودی در یمن جدا شد

عضو جنبش انصارالله یمن از انشقاق یک گردان کامل از نیروهای دولت مستعفی که مورد حمایت ائتلاف سعودی است، خبر داد.
کد خبر: ۲۳۴۶۰۴
۱۰:۵۱ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، «محمد البخیتی»، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن از انشقاق در بین نیروهای دولت مستعفی یمن خبر داد.

او سه‌شنبه در توییتر نوشت که یک گردان کامل از دولت مستعفی یمن از ارتش تحت امر این دولت جدا شده و به صنعاء، پایتخت یمن آمده‌ است. به گفته البخیتی، این گردان بعد از جدایی از دولت منصور هادی به همراه فرمانده خود به دولت نجات ملی ملحق شده است.

این مسئول یمنی نامی از گردان منشق شده نیاورده است. با این حال، نارضایتی نیروهای دولت مستعفی که تحت فرماندهی ائتلاف سعودی-اماراتی هستند، بارها منجر به جدایی آن‌ها از این ائتلاف شده است.

دولت نجات ملی یمن و رهبر انصارالله این کشور بارها در باره «نقشه‌ها و توطئه‌های» ائتلاف سعودی در حمله به یمن هشدار داده و از نیروهای یمنی خواسته‌اند به آغوش کشور برگردند.

تنش در جنوب یمن و اشغال بخش‌هایی از این کشور به دست شبه‌نظامیان مورد حمایت امارات موسوم به «شورای انتقالی جنوب» و اعلام «خودمختاری» در استان‌ های جنوبی طی یک سال گذشته، باعث شده گروه‌های سیاسی و نظامی در اهداف و نیت‌های ائتلاف سعودی در جمله به یمن تشکیک کنند. این گروه‌ها بیم آن دارند که با اقدامات ائتلاف مذکور یمن تجزیه شود.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: