۰

بدون صرف هیچ هزینه ای جوان بمانید

برخی افراد نسبت به سنی که دارند جوان تر به نظر می رسند این افراد در زندگی روزانه خود کارهایی برای سالم و جوان ماندن ظاهری و فیزیکی خود انجام می دهند.
کد خبر: ۲۳۴۵۰۷
۱۲:۵۴ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، بسیاری از افراد مخصوصا خانم ها از ظاهر شدن علائم پیری روی صورتشان مثل چین و چروک ، خط لبخند، لک ها و ... وحشت دارند اما در هر حال پیر شدن بخشی از زندگی همه ماست و باید با این حقیقت کنار آمد اما اگر به شما بگویند راهی وجود دارد که بتوانید ظاهر خود را جوان نگه دارید ، چه احساسی به شما دست می دهد؟

محصولات آرایشی که از مواد سالم ساخته شده باشند ، یکی از راه هایی هستند که می توانند با علائم پیری مبارزه کنند اما این راه اساسی و ریشه ای مد نظر ما نیست . جوان نگه داشتن خود چیزی فراتر از جذابیت و جوان ماندن ظاهری و فیزیکی می باشد. حال در این قسمت از بخش راه هایی را به شما معرفی می کنیم که از طریق آن بتوانید جوان بمانید .

1. از جای خود بلند شوید و تعداد قدم هایتان را افزایش دهید

بیشتر مردم دنیا حداکثر زمان خود را نشسته سپری می کنند که این نشستن ها مربوط به کارشان ، مانند:کار کردن با کامپیوتر، رانندگی کردن، تماشای تلویزیون، غذا خوردن و ... می باشد.

این نشستن های پی در پی باعث چاقی ، ناتعادلی در میزان متابولیسم و بیماری های قلبی می شود. پس سعی کنید که بیشتر از جای خود بلند شوید و کارهای خود را ایستاده انجام دهید.

اگر به خیال خودتان یک ساعت در روز و در هفته چهار بار ورزش می کنید و بقیه روز را یک جا نشسته اید ، بهتر است بدانید که شما فقط 2 درصد از انسان های تنبل فعالیت بیشتری دارید . زمان راه رفتن و تعداد قدم های خود را افزایش دهید تا مفاصلتان تقویت شود.

2. خودتان را بیش از حد در معرض اطلاعات دیگران قرار ندهید :

منظور از اطلاعات ، خبرهایی است که به صورت روزانه از دنیای جهان ، اقتصاد، سیاست یا حتی اطرافیانمان به گوش ما می رسد که این اطلاعات منفی در شبکه های اجتماعی، مجله ها، اخبار دست به دست می شوند. 95 درصد این خبرها غیر ضروری هستند و فقط باعث ضعف اعصاب و در نتیجه پیری و شکستگی ما می شوند.

3. صبح زود بیدار شوید :

همه ما هنگام صبح قدرت فوق العاده ای داریم و ذهن ناخوداگاه مان بهتر از همیشه کار می کند . انرژی و نیروی جوانی نیز هنگام صبح بیش از همیشه است و همین امر باعث می شود که جوان بمانید .

4. همیشه یک بطری آب را همراه خود داشته باشید :

اکثریت ما در بدنمان با کم آبی مواجه هستیم . کم آبی یا دهیدراته شدن علت ضعف ، افزایش فشار خون، سبک شدن سر می باشد و پس حتما باید در همه ساعات روز یک بطری آب را همراه خود داشته باشید تا با خشکی و کم آبی که از عوامل پیری است، روبرو نشوید .

5. مدیتیشن کنید :

پنج دقیقه قبل از خواب را در یک مکان آرام بدون هیچ شلوغی و بهم ریختگی بنشینید و به سلامت ذهن خود فکر کنید که این کار کیفیت خوابتان را افزایش می دهد . روی نفس عمیق و زندگی در زمان حال تمرکز کنید و نگرانی های مربوط به فردا را دور بریزید و استرس مزمن خود را از بین ببرید.

6. بدنتان را کش دهید :

کش دادن بدن چیزی متفاوت از ورزش کردن است و باعث افزایش انعطاف بدنی می شود . مدیتیشن را تمرین کرده ، زیر یک درخت در فضای پاک و سالم بنشینید و بدن خود را کش دهید یا زمان هایی که در حال کار با تلفن همراه هستید، این کار را انجام دهید .

7. از تنبلی دست بکشید :

تنبلی کردن می تواند به معنای پشت میز نشستن مداوم نیز باشد و فقط لازم نیست دراز بکشید تا به شما تنبل بگویند. این تنبلی ها باعث کش آمدن پوست می شود که در نهایت چین و چروک را ایجاد می کند. سعی کنید که یک پوزیشن مناسب را برای خود در طول روز انتخاب کنید و کمر ، شانه و باسن خود را در فرمی صاف و مناسب قرار دهید .

8. با هدف مشخص و مصمم به باشگاه بروید :

ورزش کردن کلید جوان ماندن است . زمانی که به باشگاه می روید، حتما یک هدف برای خود تعیین کنید . دلیلی برای ورزش کردن انتخاب کنید که به شما انگیزه بدهد و حتی بهتر است که این هدف های ورزشی را روی کاغذ یادداشت کنید .

9. تمرینات قدرتی را دو بار در هفته انجام دهید :

تمرینات قدرتی باعث ساخت توده عضلانی شما می شود که یکی از راه های سالم مبارزه با پیری می باشد . توده عضلانی باعث افزایش متابولیسم می شود که از اضافه وزن جلوگیری می کند و توده استخوانی شما را سالم نگه می دارد .

10. حداقل 5 بار در هفته از تمرینات مناسب برای تقویت قلب و عروق به مدت 30 دقیقه استفاده کنید :

این تمرینات ضربان قلب شما را بالا می برد و برای سیستم قلبی عروقی بسیار مناسب می باشد و همچنین جریان خون را در مغز افزایش می دهد . تمرینات ورزشی منظم ذهن شما را از پیری دور نگه می دارد .

11. به یک وزن سالم برسید و آن را حفظ کنید :

اگر در سن 20 سالگی یا هر سن دیگری به وزن متعادل و متناسب با خود رسیدید ، حتما سعی کنید که آن را برای همیشه نگه دارید . بالا رفتن سن با چاقی خود را نشان می دهد که در صورت تشدید می تواند با مشکلاتی مثل دیابت نوع 2 مواجه شود.

12. خودتان را از چربی های سالم دور نکنید :

همیشه رسانه ها به ما یا داده اند تا جایی که می توانیم از چربی ها دوری کنیم اما چربی های سالم هرگز عاملی برای چاقی و چربی بدنتان نیستند . بیش از حد غذا خوردن و ژنتیک می تواند در چاقی موثر باشد، نه چربی سالم .

چربی برای بدن هرکس تا حدودی ضروری است و هورمون رشد و عملکرد غشای سلولی را رهبری می کند . امگا3 موجود در غذاهایی مثل اووکادو و اجیل باعث می شود که بدن شما از پیری و ضعیف شدن دور باشد .

13. کورتیزول را کاهش دهید :

کوتیزول نام هورمون استرس است . هرچقدر که بیشتر کورتیزول داشته باشید ، سن شما بالاتر نشان داده می شود . برای کاهش دادن آن باید بیشتر بخوابید . اگر هر شب 7 الی 8 ساعت بخوابید ، می توانید ذهن جوان را در خودتان ببینید و انرژی بیشتری داشته باشید .

14. کارهای جدید انجام دهید :

آیا به یک ورزش یا یک حرفه ی خاص علاقمند هستید ؟ شاید علاقه شما در سفر کردن باشد . هیچ چیز به اندازه تجربه های جدید و تازه باعث جوان نگه داشنن فرد نمی شود . شاید یادگیری یک زبان جدید و مورد علاقه تاثیر بیشتری از ورزش در جوانی شما داشته باشد .

15. از خودتان مراقبت کنید :

آخرین باری که روی خودتان تمرکز کرده بودید را به یاد دارید ؟ ماساژ دادن ، به خود رسیدن، مصرف غذاهای سالم همگی جزء کارهای خود مراقبتی است . حتی کوتاه کردن مو ها نیز نوعی خود مراقبتی است که باعث می شود جوان بمانید .

16. سیگار را ترک کنید :

بارها در بخش های مختلف سلامت نمناک گفته ایم که سیگار چقدر مضر است و ترک ان چقدر مفید ؛ سیگار کشیدن را با انگیزه جوان ماندن ترک کنید زیرا سیگار می تواند عامل مهمی برای پدیدار شدن چین و چروک روی صورتتان باشد . سیگار پوست شما را خراب می کند و نیکوتین موجود در آن، جریان خون را در پوست کاهش می دهد که جز پیری، چیز دیگری برایتان نخواهد داشت .

17. میکاپ خود را پاک کنید :

اگر می خواهید که صورتتان را از باکتری ها پاک کنید ، حتما آثار و بقایای میکاپ را از صورت خود از بین ببرید . هیچ چیز جز باقیماندن میکاپ روی صورت نمی تواند باعث انباشته شدن آلودگی ها، آکنه و دیگر مشکلات پوستی و پیری شود .

18. گردن و سینه خود را مرطوب کنید :

زمانی که می خواهید روتین مراقبت از پوست خود را اجرا کنید، حتما سینه و گردن خود را نیز به یاد داشته باشید . پوست روی سینه و گردن به اندازه صورت ظریف و حساس است.

گردن نیز به دلیل قرار گرفتن در معرض چرخش و حرکت زیاد بیش از بقیه قسمت ها دچار چین و چروک می شود که می توان با استفاده از مرطوب کننده، ضدآفتاب و محصولات ضد پیری از این اتفاق جلوگیری کرد .

19. به پشت دستتان مرطوب کننده بزنید :

نمی توان به نوک انگشت مرطوب کننده زد و پشت دست را نادیده گرفت . پشت دست شما بیش از هرجایی در معرض دید است و نشاندهنده جوانی یا پیری فرد می باشد .

20. به طور منظم از ضد آفتاب استفاده کنید:

علامت های ظاهر شدن پیری اول از همه روی صورت خودش را نشان می دهد و بعد روی دست ها. حتما ضد آفتاب را روی صورت، دست، گردن بزنید تا از آفتاب سوختگی و مضرات آن برای پیری جلوگیری کنید .

21. تمرینات ورزشی صورت را انجام دهید :

شاید برایتان عجیب و خنده دار به نظر برسد اما می توانید با ورزش دادن عضلات صورت از پیری آن جلوگیری کنید . تمرینات ورزشی صورت راهی مناسب برای مبارزه با پیری است که این تمرینات شبیه به یوگا هستند و پوست صورت شما را سفت می کنند .

22. مصرف غذاهای شیرین و کربوهیدرات های فراوری شده را کاهش دهید:

این مواد غذایی حاوی گلایسمیک بالا هستند که قند خون فرد را به سرعت بالا می برد . این گلایسمیک ها همچنین کلاژن پوست را تخریب می کنند که باعث چین و چروک های زود هنگام و پیری پوست می شوند .

23. از نوشیدنی های حاوی کالری دوری کنید :

وجود چربی بیش از حد در بدن یکی دیگر از راه هایی است که بدن شما را زودتر پیر می کند. مصرف کالری بالا نیز از این قائده مستثنی نیست. یکی از بهترین راه های جلوگیری از آن این است که از مصرف نوشیدنی ها با کالری بالا مثل نوشابه، نوشیدنی های انرژی زا و ورزشی دوری کنید .

24. دو بار در هفته ماهی بخورید :

مصرف منظم غذاهای دریایی سرشار از اسید چرب امگا 3 برای سلامت قلب فرد بسیار مفید است. با بالا رفتن سن خطر ابتلا به بیماری های قلبی افزایش پیدا می کند که می توان با این عادت سالم از آن جلوگیری کرد .

25. پروتئین را به اندازه کافی مصرف کنید :

زمانی که در حال انجام تمرینات قدرتی هستید ، مصرف پروتئین باعث می شود که توده عضلانی محکمی داشته باشید و نشانه های پیری در شما کاهش پیدا کند . پروتئین کافی باعث سلامت کامل ناخن ها، موها و پوست می شود.

26. هر روز سبزیجات بخورید :

به جوانان پیشنهاد می شود که هر روز 5 الی 10 بار سبزیجات مصرف کنند . اسموتی های حاوی سبزیجات و میوه ها هر روز صبح باعث می شود که روزتان را با ویتامین ها و مواد معدنی آغاز کنید که به جوان ماندن شما کمک می کند .

27. از ادویه های گیاهی به جای سس استفاده کنید :

مصرف نمک و فلفل و ادویه های سالم به جوان ماندن فرد کمک زیادی می کند . ادویه های دیگری مثل دارچین، زردچوبه، زنجبیل، ریحان ، سیر نیز جزء این دسته هستند. آن ها خواص ضد التهابی دارند، فشار خون را کنترل می کنند و سلامت قلب را افزایش می دهند. خوشبختانه قسمت بالایی هم ندارند .

28. در هر وعده غذایی میوه و سبزیجات را شامل کنید :

میوه و سبزیجات جزء مواد مغذی هستند که کالری کمی دارند و دارای آنتی اکسیدان طبیعی هستند که در مبارزه با رادیکال های آزاد موثر می باشند .

29. هر روز کلسیم مصرف کنید :

فرقی ندارد که این کلسیم را از غذا دریافت کنید یا از مکمل . کلسیم توده استخوان شما را تقویت می کند . در نتیجه در جوان ماندن شما بسیار موثر است. البته مصرف آن تا زیر 30 سالگی مفید است، از 30 سالگی به بعد نقشی در سلامت استخوان ها ندارد .

30. ببخشید :

طرز فکرتان را نسبت به انسان های اطراف خود تغییر دهید و آن ها را ببخشید . کینه داشتن علاوه بر مضرات روحی به جسم و ظاهر شما نیز آسیب وارد می کند و باعث می شود که زودتر شکسته شوید . این بخشش نوعی رهایی را در درون شما به وجود می آورد.

31. با دوستانتان روابط اجتماعی خوبی داشته باشید :

زندگی بسیار کوتاه تر از چیزی است که فکرش را می کنید ، پس تا می توانید خوشگذرانی کنید . وقت گذراندن در کنار دوستان یکی از اقداماتی است که روحیه شما را جوان نگه می دارد که آثار خود را در ظاهر شما نیز نشان می دهد .

32. عشق سالم و واقعی خود را پیدا کنید :

عشق در هر سنی برای هرکسی لازم است و دل افراد را شاد و زنده نگه می دارد . عشق سالم در جوانی از پیری زودرس جلوگیری می کند.

33. کمتر تلویزیون تماشا کنید :

اگر معتاد تلویزیون نگاه کردن هستید ، این عادت را در خود خاتمه دهید . تماشای بیش از حد تلویزیون ذهن شما را پیر می کند و همچنین امواج آن برای پوست شما مضر هستند و آثار پیری را روی آن زودتر از همیشه ظاهر می سازند .

تمامی نکات عنوان شده در این بخش از نمناک به نظرتان ساده اند اما باید بدانید که تمام این نکات در عین سادگی اصلی ترین و مهم ترین راز جوان ماندن افرادی است که سن آنها هیچ تناسبی با چهره شان ندارد پس از همین امروز عملی کردن موارد گفته شده را آغاز کنید.

منبع : نمناک

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: