۰

بازگشایی تدریجی مساجد مراکش از هفته آینده

وزارت اوقاف و امور اسلامی مراکش از بازگشایی تدریجی مساجد این کشور از هفته آینده پس از گذشت نزدیک به چهار ماه از بستن درهای آنها خبر داد.
کد خبر: ۲۳۲۴۵۰
۰۹:۴۷ - ۱۸ تير ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، وزارت اوقاف و امور اسلامی مراکش از بازگشایی تدریجی مساجد این کشور از هفته آینده پس از گذشت نزدیک به چهار ماه از بستن درهای آنها خبر داد.

 وزارت اوقاف و امور اسلامی مراکش روز (سه شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد مساجد این کشور که در چارچوب تدابیر اتخاذ شده برای مقابله با شیوع نسل جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹)، از ماه مارس گذشته تاکنون بسته مانده بودند، هفته آینده درهای خود را به صورت تدریجی باز می گشایند با این حال برای اقامه نماز جمعه همچنان بسته می مانند.

در بیانیه وزارت اوقاف و امور اسلامی مراکش در این باره آمده است: پس از رایزنی با مقامات بهداشتی و اداری، تصمیم بر آن شد که از نماز ظهر روز چهارشنبه ۱۵ ژوئیه (۲۵ تیر ماه) مساجد در سراسر خاک کشور به صورت تدریجی برای اقامه نمازهای پنج گانه بازگشایی شوند با این حال برای نماز جمعه (که نمازگزاران بیشتری را به مساجد می کشاند) تا بعد بسته خواهند ماند.

این وزارتخانه در بیانیه خود همچنین لزوم پایبندی نمازگزاران به تدابیر پیشگیرانه به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله یک و نیم متری در صف نماز را مورد تاکید قرار داده و این که دستان خود را با مایع موجود در ورودی مساجد ضد عفونی کنند، دمای بدن آنها از سوی افراد مسئول اندازه گیری شود و از جانمازی شخصی استفاده کنند.

بنا بر گزارش پایگاه خبری «سوئیس اینفو»، وزارت اوقاف و امور اسلامی مراکش همچنین تاکید کرد که رعایت منافع شرعی برای این که آزار و اذیت ابتلا به اپیدمی کرونا به دیگران نرسد، ایجاب می کند افرادی که علائم ابتلا به آن را احساس می کنند، از رفتن به مساجد خودداری کنند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: