۰

بازگشایی ۲۶۲ مسجد دیگر در سرتاسر قطر

در حالی که در مرحله نخست برداشتن محدودیت‌ها در قطر، ۵۰۰ مسجد فعالیت‌هایشان را از سر گرفته‌اند، وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر اعلام کرد که ۲۶۲ مسجد دیگر نیز بازگشایی می‌شوند.
کد خبر: ۲۳۱۵۹۰
۱۰:۵۵ - ۱۰ تير ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر روز دوشنبه اعلام کرد، ۲۶۲ مسجد دیگر در سرتاسر این کشور از فردا چهارشنبه (۱ جولای) در سرتاسر کشور بازگشایی شده و به فعالیت‌هایشان به جز نمازهای جمعه ادامه داده و قرار است محدودیت‌ها در این مساجد برداشته شود.

در مرحله اول ، ۵۰۰ مسجد بازگشایی شد. این وزارتخانه از نمازگزاران خواسته بود برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از دستورالعمل‌های بهداشتی پیروی کرده و فهرستی از مساجد بازگشایی شده را اعلام کرده بود.

در پیام توئیتری وزیر آمده است: ما خوشحالیم که اعلام کنیم مساجد بیشتری مطابق با از سرگیری فعالیت‌ها در مرحله دوم بازگشایی می‌شوند. مساجد برای نماز صبح از روز نخست جولای برای نمازگزاران در دسترس خواهند بود.

لازم به ذکر است در راستای اقدامات پیشگیرانه و احتیاطی برای محدود کردن گسترش ویروس کرونا، در ماه مارس بود که وزارت اوقاف و امور اسلامی دستور به تعطیلی مساجد و تعلیق نمازهای یومیه را داده بود و نمازهای جمعه نیز منحصرا با حضور ۴۰ نمازگزار از جمله امام جماعت و کارکنان مسجد برگزار می‌شد.

نمازگزاران طبق بخشنامه‌ای از سوی این وزارتخانه ، باید هنگام عطسه، دهان و بینی خود را بپوشانند، تا زمانی که در مساجد هستند ماسک صورت استفاده کنند و در خانه وضو بگیرند زیرا وضوخانه مساجد بسته خواهد بود. بخشنامه همچنین از نمازگزاران خواسته زود هنگام به مساجد نروند زیرا مساجد فقط برای اقامه نماز باز خواهند بود. آن‌ها باید فاصله اجتماعی (۲ متر) را از یکدیگر حفظ کنند و تجمع داخل مسجد ممنوع اعلام شده است. آوردن سجاده اختصاصی برای نماز نیز اجباری اعلام شد.

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: