۰

اگر هر روز ناشتا آب کشمش بنوشید چه اتفاقی در بدنتان روی می‌دهد

۲ هزار سال قبل از میلاد مسیح، کشمش بر اساس یک تصادف و در نتیجه خشک شدن حبه‌های انگور کشف شد. این خشکبار بعدها به یکی از مهم‌ترین کشفیات خوراکی در تاریخ بدل گشت.
کد خبر: ۲۳۱۲۸۹
۱۶:۰۸ - ۰۷ تير ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»،ویتامین‌ها، فیبر و مواد معدنی موجود در کشمش از آن یک ابرغذایِ بی‌نظیر ساخته که پزشکان زیادی مصرف آن را به بیماران خود توصیه می‌کنند.

اما فارغ از مصرف معمولیِ این میوه‌ی خشک باید بدانید که اگر آن را یک شب تا صبح در آب خیس کنید و سپس آن آب را بنوشید، فواید زیادتری از کشمش نصیبتان خواهد شد. دلیلش این است که آب سبب حل شدن همه مواد معدنی و مواد مغذی موجود در کشمش و پوست آن می‌شود. در نتیجه فوایدش بیشتر از حالت خشک به بدن خواهد رسید.
اگر هر روز یک لیوان آب کشمش در ابتدای صبح و به‌صورت ناشتا بنوشید، اتفاق‌های زیر در بدنتان روی خواهند داد.

آب کشمش به سم‌زدایی و پاکسازی روده‌ها و کبد کمک می‌کند

در طب سنتی هندی (آیور ودا) سال‌هاست که از معجزه‌ی آب‌کشمش برای سم‌زدایی و پاکسازی روده و کبد استفاده می‌شود. خاصیت سم‌زدایی کشمش به خاطر وجود فیبر قابل‌هضم و آنتی‌اکسیدان‌های زیادی است که در این میوه خشک وجود دارد.
آنتی‌اکسیدان‌ها به کبد کمک می‌کنند تا بهتر و موفق‌تر به پاکسازی بدن بپردازد و سموم را دفع کند. این در حالیست که فیبر هم حجم و تعداد دفعات اجابت مزاج را افزایش می‌دهد و با این کار کمک می‌کند تا روده‌های بزرگ و کوچک پاکسازی شوند.
وقتی با معده خالی و ناشتا آب کشمش بنوشید، تمام فرایند‌های یادشده در بالا با سرعت و موفقیت بیشتری صورت می‌گیرند. فقط یادتان باشد که خود کشمش‌های داخل لیوان را نیز میل کنید.

آب کشمش انرژی عمومی بدن را تقویت و آن را برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌کند

بسیاری از دانشمندان و حتی ورزشکاران معتقدند که کشمش یکی از بهترین خوراکی‌ها برای تقویت انرژی عمومی بدن است. دلیلش هم این است که این خشکبار حاوی مقادیر زیادی فیبر و ریزخوراکی (همانند آهن) است و از آنجا که هیچ‌گونه طعم‌دهنده یا شکر مصنوعی هم ندارد می‌تواند به عنوان یک میان‌وعده شیرین و انرژی‌بخش مورد مصرف قرار بگیرد.
با این تفاسیر، وقتی در همان ابتدای صبح یک لیوان آب که از دیشب چند عدد کشمش در آن خیسانده شده را بنوشید، انرژی‌تان در آن روز تامین خواهد شد.
اگر اهل ورزش هستید می‌توانید قبل از شروع تمرینات خود یک لیوان از این معجزه شیرین را بنوشید.

آب کشمش، کلسترول بد را از بین می‌برد و فشار خون را تنظیم می‌کند

مطالعات علمی و پزشکی متعددی ثابت کرده‌اند که کشمش حاوی مقادیر زیادی فیبر، پتاسیم، خواص درمانی و آنتی‌اکسیدان‎های مفید است. افرادی که به طور مرتب این میوه خشک را مصرف می‌کنند بسیار کمتر از دیگر افراد به فشار خون پایین مبتلا می‌شوند. بعلاوه، مصرف روزانه کشمش باعث تجزیه شدن کلسترول‌های مضر می‌شود. در نتیجه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را در فرد کاهش خواهد داد.

در آخر هم لازم است یادآوری کنیم با اینکه مصرف روزانه آب کشمش خواص و فواید بسیاری برای بدن انسان دارد، اما نمی‌تواند جایگزین درمان‌های پزشکی باشد. در نتیجه توصیه می‌کنیم اگر به هر کدام از مشکلات قلبی، فشار خون یا مشکلات معده مبتلا هستید، حتما اول به پزشک مراجعه کنید و این درمان خانگی را در جایگاه دوم اولویت‌های خود قرار دهید.


منبع: خبربانو

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: