۰

درخواست جنبش نجباء برای اخراج تمامی نیرو‌های خارجی از عراق

جنبش نجبای عراق خواهان اخراج تمامی نیرو‌های خارجی از این کشور شد.
کد خبر: ۲۳۰۵۶۶
۱۶:۲۶ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، جنبش نجبای عراق امروز خواهان اخراج تمامی نیرو‌های خارجی از این کشور و نیز بسته شدن تمامی پایگاه‌های خارجی شد که در داخل این کشور قرار دارند.

جنبش نجبای عراق همچنین گفت: عجیب است که طرف آمریکایی موضوع تسلیحات را مطرح کرده و آن را منحصر به دست دولت می‌کند. این مسأله‌ای داخلی و حاکمیتی است.

جبش نجباء در ادامه با اعلام هشدار در این خصوص گفت: سستی در چنین اموری و در برابر هر طرف خارجی، ممکن است راه را بر روی مداخلات خارجی باز کند.

جنبش نجباء همچنین با اشاره به عملیات اخیر ترکیه در خاک عراق گفت: ما از نخست وزیر می‌خواهیم تا اقدامات بازدارنده‌ای را علیه نیرو‌های اشغالگر ترکیه بکار بندد تا بتوانیم از سرزمین عراق محافظت کنیم.

اظهارات نجبش نجبای عراق در حالی مطرح می‌شود که پیشتر نیز نمایندگانی از فراکسیون‌های سیاسی مختلف پارلمان این کشور بر لزوم اخراج نیرو‌های آمریکایی تأکید کرده بودند.

بدر صائغ، عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق پیشتر گفته بود: افراد مذاکره کننده با آمریکا باید بدانند که عراق و پارلمان تصمیم بدون بازگشتی درباره اخراج نیرو‌های خارجی از جمله آمریکایی‌ها از کشور اتخاذ کرده‌اند.

فاضل جبار، نماینده ائتلاف صادقون هم گفته است: مذاکرات میان دو کشور باید در راستای اجرای تصمیم پارلمان و رأی ملت مبنی بر اخراج نیرو‌های خارجی از عراق باشد.

حامد الموسوی، نماینده ائتلاف الفتح نیز در این باره تاکید کرد: لازم است مذاکره کننده عراقی از ۳ حقیقت اساسی مهم که جای هیچ گونه بحثی ندارد، آگاه باشد.

او افزود: این ۳ حقیقت عبارتند از اینکه اولا آمریکایی‌ها یک نیروی اشغالگر و متجاوزگر هستند. دوم مرجعیت عالی دینی در نجف اشرف حتی دیگر مراجع دینی حضور آن‌ها در عراق را نمی‌پذیرند. سوم حضورشان از سوی همه مردم مردود و باطل است و تا زمانی که از عراق خارج نشوند، رابطه با آن‌ها عادی، صحیح و مناسب نیست.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: