۰

نجات جان خلیلزاد از حمله انتحاری توسط طالبان

گروه تروریستی طالبان در یک پیام ویدیویی ادعا کرده است که از حمله انتحاری تروریست های داعشی بر زلمی خلیل‌زاد، نماینده خاص امریکا در امور صلح افغانستان جلوگیری کرده است.
کد خبر: ۲۳۰۵۳۱
۱۴:۲۵ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، گروه تروریستی طالبان در یک پیام ویدیویی ادعا کرده است که از حمله انتحاری تروریست های داعشی بر زلمی خلیل‌زاد، نماینده خاص امریکا در امور صلح افغانستان جلوگیری کرده است.

گروه تروریستی طالبان اخیرا ویدیویی از دو فرد را نشر کرده و ادعا کرده است که این افراد برای انجام یک حمله انتحاری توسط گروه تروریستی داعش استخدام شده بودند و هدف شان از بین بردن زلمی خلیل‌زاد، نماینده خاص امریکا در امور صلح افغانستان بوده است.

این دو فرد که گروه تروریستی طالبان ادعا می‌کنند در اسارت آنان قرار دارند، در اعتراف شان ادعا کرده اند که کارمندان پیشین و کنونی ریاست امنیت ملی این حمله را تسهیل می‌کردند.

در این ویدیو،‌ افراد متذکره گفتند که خلیل‌زاد در آن روز آنجا حضور نیافت و آنان پس از ۱۰ روز دوباره به لوگر برگشتند و پس از آن توسط گروه طالبان اسیر شدند و اسناد امنیت ملی نزد شان یافت شد.

آنها همچنان از رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی کشورمان به حیث یکی از افراد کلیدی در این دسیسه نام بردند.

با این حال، نبیل این اتهامات را رد کرده و ویدیوی نشر شده را جعلی خوانده است.

واکنش ایالات متحده به ادعای گروه تروریستی طالبان

امریکا اعلام کرد که ادعای گروه تروریستی طالبان مبنی بر خنثی کردن حملات انتحاری تروریستی علیه زلمی خلیل‌زاد، نماینده خاص این کشور در امور صلح افغانستان را بررسی می‌کند.

روزنامه دیلی بیست امریکا به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور گزارش داد که ایالات متحده هر تهدید علیه امریکایی‌ها را جدی می‌گیرد و مقامات امریکایی در این مورد تحقیق می‌کنند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: