۰

گرامیداشت سالگرد تأسیس حشد‌الشعبی در عراق

طی مراسم مختلفی در بصره و بغداد، ششمین سالگرد صدور فتوای آیت‌الله سیستانی درباره جهاد کفایی علیه داعش و تأسیس نهاد حشدالشعبی گرامی داشته شد.
کد خبر: ۲۳۰۲۳۲
۱۱:۴۶ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، همزمان با سالگرد تأسیس نهاد حشد الشعبی(بسیج مردمی عراق) در شهر بصره مراسم رژه‌ای برگزار شد. شرکت‌کنندگان در این مراسم بر نقش حشدالشعبی در مقابله با داعش و جلوگیری از تجزیه عراق تأکید و از نقش جمهوری اسلامی در حمایت از مردم عراق در دفاع از استقلال و حاکمیت این کشور قدردانی کردند.

تصاویر فرماندهان شهید سردار قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در پیشاپیش رژه نظامی تیپ‌های حشدالشعبی در بصره دیده می‌شد.

عماد الاسدی، مسئول جنبش عصائب اهل الحق در بصره گفت: امروز ششمین سالگرد فتوای مبارک آیت‌الله سیستانی است که سرزمین و آبروی عراقی‌ها را حفظ کرد.

گرامیداشت سالگرد تأسیس حشد‌الشعبی در عراق



عمار الیاسری، مدیر دفتر حشدالشعبی در بصره گفت: ما حاج قاسم سلیمانی را شهید عراق و حشدالشعبی می‌دانیم زیرا او از نخستین عملیات تا آخرین آن با حشدالشعبی همراه بود.

گرامیداشت سالگرد تأسیس حشد‌الشعبی در عراق



احمد سیاهپوش، سرکنسول ایران در بصره نیز در این مراسم گفت: امروز حشدالشعبی ستون فقرات دستگاه‌های نظامی و امنیتی عراق است و این رژه‌ها نمایش روحیه دلاوری و معنویت برای همه نیروهای عراق است.

همچنین شیخ حمید الحلفی، از رهبران تیپ‌های حزب‌الله عراق گفت: حشدالشعبی همچنان باقی است و ان‌شاء‌الله روز به روز از نظر نظامی و مردمی قوی‌تر می‌شود. توده‌های مردم امروز از حشدالشعبی حمایت می‌کنند و در کنار آن ایستاده‌اند.

گرامیداشت سالگرد تأسیس حشد‌الشعبی در عراق


همچنین در بغداد نیز مراسمی به این مناسبت با عنوان «جمال النصر» برگزار شد.

منبع: AL.ALAM
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: