۰

دیده بان حقوق بشر از آنتونیو گوترش انتقاد کرد

سازمان دیده بان حقوق بشر از دبیرکل سازمان ملل متحد به خاطر حذف نام عربستان سعودی از فهرست ناقضان حقوق کودکان انتقاد کرد.
کد خبر: ۲۳۰۲۰۹
۱۰:۰۹ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، دیده بان حقوق بشر از اقدام آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد مبنی بر عدم درج نام عربستان سعودی در فهرست ناقضان حقوق کودکان انتقاد کرد چرا که ریاض و ائتلاف متجاوز سعودی در جنگ یمن، حقوق کودکان را بارها نقض کرده است.

دیده بان حقوق بشر گوترش را متهم کرد که وی نقض حقوق بشر کشورهای قدرتمند در جهان همچون آمریکا و ... را نادیده می گیرد. بنا بر اعلام این سازمان، گوترش در گزارش خود اعلام کرده است که ائتلاف سعودی در حملات خود به یمن در سال ۲۰۱۹ باعث کشته شدن ۲۲۲ کودک در این کشور شده است اما با این حال عربستان را از فهرست کشورهای ناقض حقوق کودکان حذف کرده است.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان سعودی در جنگ یمن را از فهرست سیاه این سازمان برای «نقض کنندگان حقوق کودکان» حذف کرد.

گوترش روز دوشنبه در گزارش سالانه خود برای شورای امنیت سازمان ملل نوشت که نام این ائتلاف «در پی کاهش پیوسته و قابل ملاحظه کشتار و یا نقض عضو [کودکان] در حمله های هوایی» و اجرای اقداماتی با هدف حفاظت از کودکان (!)، «از فهرست [سیاه] حذف می شود».

گفتنی است که گزارش سالانه دبیرکل سازمان ملل با موضوع کودکان و مناقشه مسلحانه به درخواست شورای امنیت سازمان ملل تهیه می شود. در این مجموعه گزارشها، ائتلاف نظامی سعودی ظرف سه سال گذشته بطور رسمی در فهرست سیاه قرار داشت. طبق یافته های این گزارش، در سال ۲۰۱۹ دستکم ۲۲۲ کودک در اثر حملات نظامی ائتلاف سعودی زخمی یا کشته شده اند.

منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: