۰

برخی مساجد بریتانیا امروز بازگشایی می‌شوند

پس از سه ماه تعطیلی، و با مجوز دولت بریتانیا، برخی مساجد ضمن حفظ فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۱۵ ژوئن (امروز) بازگشایی می‌شوند.
کد خبر: ۲۳۰۰۸۶
۱۰:۱۷ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، برخی مساجد بریتانیا، پس از سه ماه تعطیلی مداوم به دلیل شیوع ویروس کرونا، برای بازگشایی مجدد در ۱۵ ژوئن (امروز) آماده می‌شوند.

این درحالی است که دولت بریتانیا به اماکن عبادی اجازه برگزاری رویدادها و مراسم مذهبی را می‌دهد.

بسیاری از رهبران مسلمان پیش از این ابراز نگرانی کرده بودند و طرح دولت را عملی نمی‌دانستندT زیرا بسیاری از برنامه‌های مساجد همگی به صورت گروهی برگزار می‌شوند.

با این حال امامان جماعت مساجد شهر بارتون در انگلیس از این اقدام استقبال کرده و آن را گامی در جهت درست دانستند.

طارق حسین سخنگوی سخنان مسجد جامع رضوی در این باره به خبرنگاران گفته است: ما امیداوریم بتوانیم تا ۱۵ ژوئن ترتیبات بازگشایی مسجد را آماده سازی کنیم و نمازهای روزانه با خیال راحت برگزار شوند. ما یک جلسه با معتمدین داریم تا ببینیم که چگونه اقدامات مناسبی را برای حفظ امنیت عمومی انجام باید داد.

وی گفت: از قوانین فاصله گذاری اجتماعی پیروی کرده، همچنین از نمازگزاران می‌خواهیم سجاده‌های مخصوص نماز خود را همراه با ماسک و دستکش با خودشان بیاورند.

حسین خاطرنشان کرد که مسجد خدمات بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده فراهم کرده و نمازگزاران باید در منزل وضو بگیرند.

وی افزود: ما اتاق های زیادی در مسجد داریم و همین کمک می‌کند تا افراد بیشتری بتوانند نماز بخوانند و فاصله اجتماعی خود را از یکدیگر حفظ کنند. شروع نمازهای جمعه با جمعیت‌های بالای ۷۰۰ نفر موضوعی است که باید بیشتر درباره آن بحث شود.

رهبران دیگر مساجد نیز در ۱۵ ژوئن در حال آماده سازی برای بازگشایی مجدد هستند.

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: