۰

معرفی ۶ نرم افزار برتر برای کنترل فرزندان توسط والدین

سرهنگ رجبی گفت: اینترنت علی‌رغم فوایدی که دارد، آسیب‌ها و تهدیداتی را دارا است که در صورت عدم هوشیاری، تبعات جبران ناپذیری به دنبال دارد.
کد خبر: ۲۳۰۰۷۹
۱۰:۰۴ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

معرفی ۶ نرم افزار برتر برای کنترل فرزندان توسط والدین

به گزارش «شیعه نیوز»، سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تهدید‌هایی که کودکان در اینترنت با آن روبرو هستند، اظهار کرد: اینترنت علی‌رغم فوایدی که دارد، آسیب‌ها و تهدیدات فراوانی را نیز دارا است که در صورت عدم هوشیاری، تبعات جبران ناپذیری به دنبال دارد.

وی افزود: کودکان امروزی نیز علاقه فراوانی به اینترنت و فضای مجازی دارند که توجه زیاد والدین در کنترل و نظارت بر آن‌ها در این زمینه را می‌طلبد.

سرهنگ رجبی با اشاره به بعضی از تهدیداتی که کودکان در اینترنت با آن مواجه هستند، تصریح کرد: مشاهده و یا بارگیری محتوای نامناسب مانند فیلم، عکس و یا تبلیغات مبتذل، ارسال اطلاعات خصوصی از قبیل نشانی منزل، شماره تلفن و ... به افراد ناشناس، قرار گرفتن در معرض بازی‌های آنلاین نامناسب و خطرناک مانند نهنگ آبی، سوء استفاده زورگویی و یا تهدید آنلاین، عوارض روحی و جسمی فراوان به دلیل صرف وقت زیاد در بستر اینترنت از جمله این‌تهدیدات است.

وی افزود: امروزه کمتر خانواده‌ای را می‌بینید که از وسایل ارتباط جمعی نظیر تلفن، تبلت و رایانه استفاده نکنند، این دستگاه‌های هوشمند تمام توجه کودکان و نوجوانان را به خود جلب می‌کنند و تمام زندگی‌شان را حتی اوقات فراغت آن‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا اظهار کرد: این وسایل تاثیرات غیر قابل انکاری را روی کودکان و نوجوانان دارند و در بسیاری از موارد رشد طبیعی و خلاقیت آن‌ها را که باید با تحرک و کار‌های فکری و اجتماعی شکوفا شود، دچار اختلال کرده است و لزوم نظارت بر آن‌ها را بیش از پیش نشان می‌دهد.

وی با معرفی شش نرم افزار برتر برای کنترل فرزندان در زمان استفاده از دستگاه‌های هوشمند، افزود: نرم‌افزار‌های
Family Cyber Alert، Web watcher، Mobicip، Hidetools Parental Control، Super Family Protector، Google Family Link برنامه‌هایی است که والدین می‌توانند با استفاده از آن‌ها و برنامه‌ریزی دقیق، کنترل کاملی بر نحوه استفاده فرزندان داشته باشند و از بسیاری از معضلات پیشگیری کنند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: