۰

هتک حرمت مسجدالاقصی توسط خاخام یهودی

جمعی از شهرک نشینان یهودی به همراه یک خاخام و سیاست مدار به مسجدالاقصی حمله کردند.
کد خبر: ۲۳۰۰۷۸
۰۹:۵۷ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، گروهی از شهرک نشینان رژیم صهیونیستی و در رأس آن، «الیاهو ویبر»، خاخام یهودی به مسجدالاقصی حمله کردند و این حمله با حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی صورت گرفت.

خاخام یهودی در حالی که آیین تلمودی به جای می آورد، وارد مسجدالاقصی شد و در اقدامی اهانت آمیز مقابل چشم نمازگزاران از بخش های مختلف مسجدالاقصی دیدن کرد.

برخی منابع فلسطینی اعلام کردند: علاوه بر «الیاهو ویبر»، «موشه فیگلین»، روزنامه نگار و سیاست مدار اسرائیلی نیز در این روز وارد مسجدالاقصی شد.

بنابراین گزارش، از ساعت های اولیه صبح نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی در ورودی مسجدالاقصی حضور داشتند تا امنیت شهرک نشینان را هنگام ورود به این مسجد تامین کنند.

از سویی دیگر، جمعیت های افراطی رژیم صهیونیستی قصد دارند تونل جدیدی را اوایل ماه ژوئیه در «باب المغاربه» و «دیوار براق» افتتاح کنند.

این اقدام خطرناک آنان باعث افزایش حضور شهرک نشینان به مسجدالاقصی می شود.

خبرگزاری فلسطینی «صفا» گفت: شهرک نشینان با حفر تونل و خارج کردن خاک و سنگ های آن تلاش دارند، هویت عربی اسلامی این مکان را محو کنند.

«فخری ابو دیاب»، کارشناس امور قدس نسبت به انجام حفاری در دیوار غربی و جنوبی مسجدالاقصی هشدار داد و گفت: این اقدامات زنگ خطری برای مسجدالاقصی است، زیرا با این کار به پایه های دیوار آسیب رسانده و آن را سست می کند.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: