۰

با ۵۰ میلیون وام ازدواج چه می‌توان کرد؟

بیشتر پسر‌ها دلیل به تاخیر افتادن ازدواج را بیکاری و مهم‌ترین ترس دختر‌ها تهیه جهیزیه با قیمت‌ها نجومی است.
کد خبر: ۲۳۰۰۵۴
۰۸:۵۳ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، برای آغاز یک زندگی باید حداقل شرایط اقتصادی فراهم باشد که بسته به شرایط جامعه است؛ در شرایط کنونی به دست آوردن حداقل‌های زندگی نیز دردسر‌های زیادی دارد.

این روز‌ها بیکاری، اجاره خانه، هزینه‌های خرج زندگی و جهیزیه هر جوانی را برای تشکیل یک زندگی مشترک پشیمان می‌کند.

تنها توجه دولت به زوجین هم تنها در این حد است که وام ۵۰ میلیون تومانی را برایشان در نظر گرفته است.

اما سوال اینجاست آیا وام ۱۰۰ میلیونی کفاف شروع یک زندگی را می‌دهد؟ با شرایط فعلی قطعا نه.

بهتر است قیمت برخی از رکن‌های اصلی شروع یک زندگی را مرور کنیم؛ هر زوجی فارغ از خرید طلا و.. برای یک زندگی نیاز به سقف بالای سر دارند؛ برای اجاره یک خانه نقلی و کوچک در منطقه متوسط نشین باید حداقل ۱۰۰ میلیون تومان کنار گذاشته شود.

با یک جست و جوی ساده در سایت‌های فروش لوازم خانگی متوجه می‌شوید که قیمت وسایل خانه چندین برابر سال‌های گذشته افزایش یافته؛ مثلا یک یخچال فریزر ساخت ایران که خانواده متوسط بتوانند آن را تهیه کنند بین ۱۲ تا ۲۰ میلیون تومان، قیمت یک تلویزیون معمولی تولید داخلی ۷ تا ۱۱ میلیون تومان و یک لباسشویی ساخت ایران بین ۸ تا ۱۵ میلیون تومان است. این درحالی است که مخارج یک جشن ساده با تخمین قیمت‌ها بیشتر از وام ازدواج می‌شود.

با وجود اینکه قیمت‌ها روز به روز افزایش می‌یابد، وام ۱۰۰ میلیون تومانی زوجین می‌تواند چه دردی از جوانان دم بخت را درمان کند؟

در واقع با ۵۰ میلیون تومان وام دختر می‌تواند تنها ۴ مورد از اقلام ضروری یک زندگی را تهیه و پسر نیز می‌تواند یک جشن ساده برگزار کند این در حالی است که در دوسال گذشته با همین مبلغ می‌توانستند تمام جهیزیه عروس را خریداری کنند!

با این وضع تورم در کشور، زوج‌های جوانی که پشتوانه مالی ندارند و یا از طرف پدر و مادر تامین نمی‌شوند؛ چگونه می‌توانند با ۱۰۰ میلیونی که بایت وام ازدواج دریافت می‌کنند از پس مخارج و خرید لوازم منزل بر آیند؟!

 

منبع: خبرنیوز

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: