۰

الازهر تحریک ضد مسلمانان در اسپانیا را محکوم کرد

دیده بان مبارزه با تندروی در الازهر در بیانیه ای اعلام کرد: تحریک ضد مسلمانان نژادپرستی بی شرمانه است و باید برای جلوگیری از فعالیت های نژادپرستانه اقداماتی انجام شود.
کد خبر: ۲۲۹۹۴۶
۰۹:۲۸ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، پدیده نفرت و انزجارطلبی یکی از خطرناک ترین پدیده هایی است که ادغام مسلمانان در جوامع اروپایی را تهدید می کند. زیرا فرقی بین مسلمانان مهاجر یا متولد شدگان در این کشورها وجود ندارد و تابعیت خود را دارند.

با این وجود، مسلمانان و مهاجران در اسپانیا در مقایسه با کشورهای اروپایی دیگر به طور گسترده در این کشور ادغام شده اند. اما هرزگاهی برخی از پدیده های تفرقه آمیز روی آنها تاثیر می گذارد.

در چارچوب تلاش های مسئولان اسپانیا برای مبارزه با گفتمان نفرت و انزجارطلبی، نیروهای گارد شهری این کشور 9 نفر را که بین 18 تا 28 سال سن داشتند، در دهستان «آنتاس» در استان «آلمریا» به اتهام تحریک ضد مسلمانان دستگیر کردند.

براساس حکم بازداشت، این متهمان وابسته به یک گروه جدید نازی به نام «آنتاس کلاس» هستند. این گروه با ایدئولوژی راست گرایانه تندرو فعالیت می کند و مردم اسپانیا را به خشونت ضد مسلمانان تحریک می کند. اعضای این گروه برای نوشتن پیام های تحریک آمیز ضد مسلمانان به گشت های شبانه اقدام می کنند.

برهمین اساس، دیده بان الازهر با اعلام مخالفت قاطع خود نسبت به فعالیت های خشونت آمیز و تعرض به دیگران در اسپانیا، تاکید کرد: این فعالیت ها شکلی از نژادپرستی بی شرمانه است که باید محدودیت هایی برای جلوگیری از شیوع این فعالیت ها اعمال کرد.

این دیده بان تاکید کرد: سوق دادن جوانان به این گونه رویکردهای مجرمانه یک خطر قریب الوقوع برای این جوامع به شمار می آید.

گفتنی است، دهستان آنتاس در جولای گذشته نیز شاهد دیوار نوشته های موهن نسبت به مسلمانان اسپانیا بود.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: