۰

بعد از غذا این میوه را نخورید

برخی از میوه‌های تابستانی علاوه بر فواید درمانی در صورت زیاد مصرف کردن مشکلاتی را برای سیستم ایمنی افراد به وجود می‌آورند.
کد خبر: ۲۲۹۹۴۵
۰۹:۲۹ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، زرد آلو یکی از میوه‌های خوشمزه کوهستانی در فصل تابستان است که در ییلاق به عمل می‌آید و در سراسر ایران طرفداران خاص خود را دارد.

طبع این میوه شیرین، سرد و‌تر بوده و ارزش تغذیه‌ای بالایی دارد. متخصصان طب سنتی و تغذیه مدعی هستند که نوع شیرین زردآلو از خاصیت گرم تری برخوردار است و مصرف آن برای درمان برخی بیماری‌ها تاثیرگذار است.

زرد آلو حاوی مقدار زیادی از ویتامین‌های A، B ،C، کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، گوگرد، سدیم و مقدار کمی مس، آهن و روی است.
فواید مصرف زردآلو

ورزشکاران می‌توانند بعد از فعالیت بدنی زردآلو مصرف کنند، اما به هیچ عنوان بعد از خوردن آن نباید آب بنوشند. اگر دچار تنش یا استرس‌های مکرر هستید و خواب راحتی ندارید برای رسیدن به آرامش و نشاط بیشتر حتما از زردآلو استفاده کنید.

زردآلو برای بازکنندگی گرفتگی‌های مجاری عروق و نرم کنندگی سفتی ها، بهبود ناراحتی‌های قلبی، رشد استخوان‌ها و دندان ها، بهبود درد مفاصل یا رماتیسم، رفع عطش یا تشنگی، درمان اسهال، ضد سرطان، درمان بی خوابی، خستگی شدید، گیجی، فراموشی، درمان خونریزی‌های داخلی و بیرونی، تقویت اعصاب و روان، شادابی، تقویت بینایی و چاقی تاثیر دارد.

متخصصان طب سنتی مدعی هستند که هیچگاه بعد از غذا زردآلو نخورید. همچنین بعد از خوردن زردآلو، حمام نکنید. برای درمان اسهال بایستی ۱۰ گرم برگ خشک آن را با آب سرد میل کرد.

اگر فردی به تب مبتلا شد، برای درمان می‌تواند خیس شده آن را مصرف کرده و بعد از آن به سرعت آب گرم را همراه عسل میل کند تا هرچه سریع‌تر بهبود یابد.

چه کسانی نباید از زردآلو استفاده کنند؟

سالمندان و کودکان باید از مصرف بی رویه زرد آلو پرهیز کنند. به عقیده متخصصان همیشه این میوه را قبل از غذا مصرف کرده و همراه با آن هسته اش را نیز مصرف کرده تا به هضم بهتر غذا کمک شود. مبتلایان به ناراحتی‌های کبدی و سردمزاجان نباید بیش از حد به مصرف زردآلو اقدام کنند.

فواید و مضرات هسته زردآلو برای سلامتی

اگر به مشکلات گوارشی به خصوص نفخ معده دچار هستید از هسته زرد آلو غافل نشوید، البته برگه زردآلو به هضم راحت‌تر غذا کمک خواهد کرد، اما نباید در مصرف آن زیاده روی کرد؛ چرا که ممکن است باعث بروز دل درد در افراد شود. در صورتی که هسته زردآلو تلخ بود آن را کنار بگذارید؛ به علت اینکه اسید سیانیدریک و اسید پروسیک موجود در هسته تلخ زردآلو برای سلامتی بسیار مضر است.

خواص روغن زردآلو

اگر از سنگینی یا صدا‌های گوش خود رنج می‌برید، چند قطره زردآلو را در گوش خود بچکانید تا مشکل‌تان بهبود یابد. روغن مغز هسته زردآلو در صورت تلخ بودن فایده زیادی برای کشتن کرم معده و روده دارد. همچنین ورم مقعد را از بین برده و باعث خرد شدن سنگ مثانه می‌شود.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: