۰

طرز تهیه ی تورتیلا میگو

مخلوط خوشمزه ای از میگو های تند، پیاز و فلفل دلمه ای، سیر و پنیر ذوب شده درون یک تورتیلا لذیذ. طرز تهیه ی این میگو ها ادویه دار بسیار ساده و آسان میباشد. همه در یک تابه در کمتر از ۲۰ دقیقه تهیه و آمده سرو میشوند. ابتدا پیازها، فلفل دلمه ای و سیر را فقط برای یک دقیقه تفت میدهیم. در مرحله بعد، میگو و چاشنی ها را فقط برای یک یا دو دقیقه دیگر اضافه می کنیم و میپزیم (توجه داشته باشید که میگوها در عرض چند دقیقه به راحتی می پزند).
کد خبر: ۲۲۹۸۷۵
۱۳:۰۱ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، اکنون تنها چیزی که باقی مانده است اضافه کردن مخلوط میگو روی تورتیلا و پنیر سپس ترد کنید. این تورتیلا ها را با خامه ترش، سالسا یا گواکامولی یا سس مورد علاقه خود سرو کنید. شما میتوانید آن ها را در یخچال نگه دارید و دوباره در یک ماهیتابه گرم کنید تا پنیر ذوب شود و تورتیلا دوباره ترد شود. برای آشنایی با طرز تهیه ی تورتیلا میگو مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

مواد لازم:

۴۵۳ گرم میگو خام متوسط تمیز شده

۱ قاشق غذا خوری روغن زیتون

۱/۲ فنجان پیاز خرد شده

۱/۲ فنجان فلفل دلمه ای خرد شده

۲ حبه سیر خرد شده

۲ قاشق غذاخوری ادویه تاکو یا ۱ قاشق غذاخوری پودر فلفل قرمز و از بقیه هر کدام ۱/۲ قاشق چایخوری: پودر سیر، پودر پیاز، پونه کوهی خشک، پاپریکا، زیره سبز، نمک، فلفل سیاه

۱-۲ فنجان مخلوط پنیر موزارلا، چدار و مکزیکی

۶-۸ عدد نان تورتیلا
دستور پخت:

گام اول: ۱ قاشق غذاخوری روغن را در یک ماهیتابه یا قابلمه بزرگ گرم کنید. پیاز خرد شده، فلفل دلمه ای و سیر را در قابلمه اضافه کنید. به مدت ۱ دقیقه یا تا زمانی که کمی نرم شوند بپزید. چاشنی تاکو و میگو را اضافه کنید و ۱-۲ دقیقه دیگر یا تا زمانی که میگو صورتی شود، بپزید.

گام دوم: مخلوط را به یک کاسه منتقل کنید بعد ماهیتابه را بشویید و با یک حوله کاغذی کف قابلمه را خشک کنید. ماهیتابه را روی حرارت قرار دهید و آن را با اسپری روغن یا روغن با استفاده از براش چرب کنید.

گام سوم: یک تورتیلا را در ماهیتابه قرار دهید و پنیر را در یک طرف آن بپاشید. حدود ۵-۶ میگو همراه مخلفاتش یا به اندازه کافی برای پوشاندن پنیر روی پنیر بریزید. سپس نصف نان تورتیلا را روی مواد برگردانید. هر طرف را ۲-۳ دقیقه یا تا زمانی که طلایی و ترد شود، بپزید. همین کار را برای تورتیلا های دیگر نیز تکرار کنید. با خامه ترش، سالسا یا گواکامولی سرو کنید.

منبع : آشپزها

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: