۰

گفت‌وگو ی غنی با خلیل‌زاد در مورد دوام صلح و آتش بس

زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان روز چهارشنبه، بیست‌ویکم جوزا، به کابل آمد و با محمداشرف غنی، رییس جمهور دیدار کرد.
کد خبر: ۲۲۹۷۴۵
۱۱:۵۴ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان روز چهارشنبه، بیست‌ویکم جوزا، به کابل آمد و با محمداشرف غنی، رییس جمهور دیدار کرد.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری گفته است که در این دیدار روی پروسه صلح، اقدامات عملی قبل از آغاز مذاکرات مستقیم و چگونه‌گی دوام کاهش خشونت و آتش‌بس اعلام ناشده گفت‌وگو شده است

به گفته صدیقی، تعهدات جامعه بین‌المللی و کشورهای همسایه برای پروسه صلح افغانستان از دیگر محورهای گفت‌وگوی رییس جمهور با زلمی خلیل‌زاد بوده است.

سخنگوی ریاست جمهوی گفته است که آقای غنی در این دیدار، تأکید کرده است که حکومت افغانستان به برقراری صلح متعهد است و همه تلاش‌هایش را در این جهت سامان داده است.

رییس جمهور غنی گفته است: «هدف ما این است که گام‌های عملی در پروسه صلح برداشته شود و ما تعهد کامل برای برقراری صلح در کشور داریم.»

خلیل‌زاد پیش از این به پاکستان و قطر سفر کرده بود. او در قطر با رهبران طالبان در مورد رهایی زندانیان و شروع مذاکرات بین‌الافغانی گفت‌وگو کرده است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: