۰
سرهنگ گودرزی تأکید کرد؛

ممنوعیت کسب وکار در فضای مجازی بدون دریافت مجوز

رئیس پلیس فتا پایتخت به اشخاصی که قصد دارند در فضای مجازی با ایجاد کانال، اقلام و کالا‌های خود را به فروش برسانند، توصیه‌هایی ارائه کرد.
کد خبر: ۲۲۹۷۱۶
۱۰:۳۱ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»،سرهنگ داود گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: اوایل خرداد ماه گزارشی از تیم رصد پلیس فتا، مبنی بر اینکه فردی با ایجاد کانال تبلیغاتی در شبکه اجتماعی لوازم بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده به کاربران فضای مجازی عرضه می‌کند، بررسی موضوع در اختیار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس پایتخت بیان داشت: در گام اول تحقیقات پلیسی، مشخص شد مالک خط تلفن خانمی ۳۶ ساله ساکن حوالی شرق تهران است که برای بررسی موضوع وی را به پلیس فتا دعوت کردیم و مشخص شد وی با اینکه مالک خط تلفن است، اما بی اطلاع از خرید و فروش کالا در فضای مجازی و ایجاد کانال در شبکه‌های اجتماعی است.

این مقام سایبری تصریح کرد: احتمال اینکه شماره تلفن در اختیار فرد دیگری از نزدیکان این خانم قرار داشته باشد قوت گرفت و ماموران در ادامه تحقیقات پلیسی پی بردند که خط تلفن در اختیار فرزند این خانم، به نام "امید" ۱۹ ساله است.

سرهنگ گودرزی ادامه داد: با هماهنگی دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای متهم اصلی پرونده به پلیس فتا احضار و متهم ضمن تأیید فروش کالا‌های بهداشتی در فضای مجازی، مدعی شد، مطلع از این نبوده که برای فروش کالا در فضای مجازی نیاز به مجوز مربوطه است.

رئیس پلیس فتا با بیان اینکه عدم اطلاع از قانون رافع مسئولیت نیست، به کاربران فضای مجازی به ویژه کسانی که قصد دارند با ایجاد کانال اقلام و کالا‌هایی را بفروشند، تأکید کرد: فعالیت در این فضا نیازمند مجوز فعالیت کسب و کار اینترنتی است و از طریق مرکز توسعه تجارت الکترونیک نسبت به تهیه مجوز و فعالیت خود در فضای مجازی اقدام کنند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: