۰

شرایط بازگشایی کمپ‌های درمان اعتیاد

مدیرکل پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور شرایط بازگشایی مراکز اقامتی ماده ۱۵ (کمپ‌های درمان اعتیاد) را تشریح کرد.
کد خبر: ۲۲۹۶۳۹
۱۳:۰۱ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، فرید براتی سده در خصوص موضوع بازگشایی مراکز اقامتی ماده ۱۵ ( کمپ‌ها) اظهارکرد: براساس مصوبه کمیته درمان مراکز اقامتی با توجه به بخشنامه سازمان بهزیستی می‌توانند فعال شوند و این بخشنامه در قالب یک دستور العمل آماده شده است.

وی با بیان اینکه در استان‌هایی که وضعیت قرمز دارند این مراکز فعلا باز نمی‌شوند، گفت: اما در استان‌هایی که وضعیت قرمز ندارند مراکز رتبه بندی شده با رعایت شرایط خاص نظیر رعایت تعهدات و پروتکل‌های این مراکز می‌توانند آغاز به کار کنند. برای مثال پزشک به شکل روزانه باید در این مراکز حضور داشته باشد همچنین پذیرش افراد در مراکز به شکل دوره‌ای خواهد بود یعنی در هر استانی تعدادی از مراکز بازگشایی می شوند و مرحله به مرحله فعالیت می‌کنند.

مدیرکل پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: برای مثال ممکن است دو مرکز روز شنبه شروع به کار کنند و تا ۱۵ روز آینده پذیرش جدیدی انجام نمی‌دهند. به همین ترتیب تعداد دیگری از مراکز در روزهای بعدی هفته پذیرش انجام می‌دهند و متعاقبا تا ۱۵ روز بعد پذیرش جدیدی نخواهند داشت تا بتوانند موضوع قرنطینه را کنترل کنند. به این ترتیب مانند گذشته اینطور نیست که فرد در هر روزی به یک کمپ مراجعه کند و بستری شود.

براتی سده با بیان اینکه در هر استان تصمیم‌گیری نهایی درباره اینکه چه تعداد مرکز و کدام مراکز بازگشایی شود با مدیرکل بهزیستی استان است، تصریح کرد: با توجه به اینکه شرایط در برخی شهرها ممکن است قرمز باشد نباید بازگشایی‌ها دوباره در این استان‌ها اتفاق بیفتد اما در بقیه شهرستان‌هایی که وضعیت بهتری دارند مدیرکل بهزیستی استان می‌تواند در این خصوص تصمیم بگیرد.

وی در پایان گفت: براساس دستورالعمل‌ها ملاقات‌ در این مراکز ممنوع است همچنین آموزش در این مرکز در فضای باز امکان پذیر است و در غیر این صورت انجام نمی‌شود و رفت و آمدها هم باید به حداقل برسد.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: