۰

درخواست آیت‌الله‌ حکیم از بیماران کرونایی برای اهدای پلاسمای خون

آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید با صدور بیانیه ای ضمن تشکر و قدردانی از زحمات کادر درمانی، از بهبود یافتگان ویروس کرونا خواستند، پلاسمای خون خود را به مبتلایان اهدا کنند.
کد خبر: ۲۲۹۵۷۹
۰۹:۰۳ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید با صدور بیانیه ای ضمن تشکر و قدردانی از زحمات کادر درمانی، از بهبود یافتگان ویروس کرونا خواستند، پلاسمای خون خود را به مبتلایان اهدا کنند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ای عراقی‌ها و مؤمنین گرامی در تمامی کشورها

سلام علیکم و رحمة الله و برکاته

بار دیگر در خصوص ویروس کرونا که جهان را درنوردیده و شیوع آن موجب مرگ صد ها هزار نفر شده است، مطالبی را بیان می کنیم.

پزشکان، پرستاران و پرسنل درمانی تلاش بزرگی را برای درمان مبتلایان مبذول داشته و تمام توان خود را برای ارائه خدمات به کار گرفته اند. خداوند به آنان خیر دهد و در دنیا و آخرت پاداش عطا فرماید.

کادر درمانی علی رغم عدم دستیابی به درمان قطعی، تمامی تلاش خود برای کاهش رنج های مبتلایان و کم شدن قربانیان این بیماری به کار گرفتند که این شایسته قدردانی است.

پزشکان متخصص تأکید کرده اند که پلاسمای خون بهبود یافتگان موجب کاهش عوارض این ویروس و کم شدن تعداد جان باختگان می شود؛ به همین دلیل ما برای عراقی ها و تمامی مؤمنین نکات مهمی را بیان می کنیم.

اول: بهبود یافتگانی که خداوند متعال به آنان عافیت و شفا عطا فرموده، باید برای اهدای پلاسمای خون خود با مراکز پزشکی در ارتباط باشند تا از رنج مبتلایان کاسته شود و از قربانیان این ویروش کم گردد. آنان با این کار از اجر و پاداش بزرگی بهره مند می شوند و در نجات جان انسان شریک هستند و مصداق آیه ﴿وَمَن أَحیاها فَکَأَنَّما أَحیَا النّاسَ جَمیعًا﴾ خواهند بود.

بهبود یافتگان باید متذکر شوند که زمانی با درد ورنج این بیماری دست و پنجه نرم کرده و به دنبال دریچه امیدی بودند و امروز چیزی را در اختیار دارند که با آن می توانند امید را در مبتلایان زنده کنند، لذا در همکاری با پزشکان و متخصصان و حمایت از تلاش هایشان در نجات مبتلایان و کاهش رنج های آنان کوتاهی نکنند و هر وقت که نیاز شد پلاسمای خون خود را اهدا کنند. از خداوند متعال می خواهیم که به مبتلایان شفای عاجل و عافیت عطا فرماید.

دوم: از تلاش ها و ایستادگی پزشکان، پژوهشگران، داروخانه ها، پرستاران و پرسنل های درمانی در درمان مبتلایان ویروس کرونا که جان خود را به خطر انداختند، تشکر و قدردانی می کنیم. خداوند به آنان بهترین پاداش را عطا فرماید.

کادر درمانی برای تکمیل وظیفه سخت و خطیر خود بهترین یاور مبتلایان باشند و امید و محبت ببخشند و انس و آرامش را در آنها نهادینه کنند؛ چرا که آنها این بیماران را دوست داشته و از ترس و وحشت و رنج هایشان کاستند.

امیدواریم که با هم همکاری داشته باشید و گروه های پژوهشی و مراکز پزشکی برای پیگیری وضعیت بیماران و بررسی این ویروس، عوارض و تأثیرات آن تشکیل دهد. در میان شما دانشمندان و پژوهشگرانی هستند که اگر تلاش کنند و همکاری داشته باشند، به نتایج بسیار خوبی دست خواهند یافت.

سوم: تأکید می کنیم که مؤمنین به دستور العمل های صادر شده از مسئولین و کادر پزشکی که موجب کاهش شیوع این ویروس می شود، مثل رعایت فاصله اجتماعی، عدم حضور در تجمعات و پوشیدن ماسک و امثال آن پایبند باشند. ما در این دوره دشوار و سخت باید با هم همبستگی و همکاری داشته باشیم تا از آن عبور کنیم؛ چرا که در غیر این صورت فاجعه دردناک در پی خواهد داشت.

چهارم: از همبستگی و همکاری و حمایت مؤمنین در این شرایط سخت تشکر می کنیم. آنها طوری عمل کردند که موجب افتخار و عزّتمندی است؛ چرا که خیّرین و گروه های جوانان مؤمن هر آنچه در توان دارند از مال و غیره برای کمک به خانواده های نیازمند به کار می گیرند.

از خداوند متعال می خواهیم که به برکت حضرت حجت بن الحسن العسکری (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از آنان قبول کند و آن را مایه دفع این ویروس از آنان قرار دهد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: